مدیرعامل شرکت متروی تهران:

اولین سمینار امکان‌سنجی بومی‌سازی پست‌های برق مترو برگزار شد/ ساخت مترو در ایران حدود 40 درصد ارزان‌تر از دنیاست

هابیل درویش گفت: در تمامی بخش‌ها از صنعت‌گران برای کمک به بومی‌سازی تجهیزات مترو دعوت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هابیل درویش، مدیر عامل متروی تهران در اولین سمینار امکان‌سنجی، بومی‌سازی پست‌های برق مترو از صنعت‌گران خواست تا ایده‌ها و طرح‌های خود را برای بومی‌سازی ساخت تجهیزات در مترو ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها در این سال‌ها سخت بودند، تصریح کرد: این شرایط در کنار تمامی سختی‌ها فرصت‌هایی را پیش آورد تا مجبور شویم خیلی از کارها را خودمان انجام دهیم و از دانش و امکانات خود استفاده کنیم.

درویش افزود: ما امسال اولویت خود را استفاده از تولیدکنندگان داخلی قرار داده‌ایم و از تمامی صاحب‌نظران می‌خواهم خیلی جدی وارد عرصه شوند تا بتوانیم به سمتی برویم که بومی‌سازی و خودکفایی در ساخت را از 50درصد به 100درصد برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ساخت مترو موفق شده‌ایم 100درصد بومی باشیم و از هزینه‌ها نیز 30تا40 درصد ارزان‌تر از مابقی کشورها مترو می‌سازیم. دنیا می‌تواند از صنعت مترو ایران استفاده کند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: ما می‌توانیم صنعت مترو را به دیگر کشورها نیز ارائه دهیم.

وی همچنین در خصوص برگزاری سمینار امکان‌سنجی بومی‌سازی پست‌های برق مترو نیز افزود: این سمینار خود اقتصاد مقاومتی است چراکه برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی جز بومی‌سازی راهی نداریم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران تصریح کرد: در بخش برق اولین سمینار را برگذار کرده‌ایم در حال حاضر هم چه در بخش خصوصی و چه دولتی تولیدکنندگان خوبی داریم و بخش‌هایی از تجهیزاتمان را هم تهیه می‌کنند اما امسال با فرمایشات رهبر وظیفه‌مان سنگین‌تر شده و با جدیت بیشتری این کار را دنبال می‌کنیم.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار