رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: کشور عراق از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران است و 20 درصد صادرات کشور به عراق انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رضازاده رایزن ایران در عراق با اشاره به اینکه کشور عراق از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران  است گفت: 20 درصد صادرات کشور به  کشور عراق است و در بازار صادراتی با دو کشور ترکیه و چین رقیب هستیم.
 
وی گفت: کشور عراق 95 درصد نیاز خود را از طریق واردات تأمین می‌کند.
 
رایزن ایران در کشور عراق تصریح کرد: ما در زمینه صادرات به کشور عراق کمتر شاهد خام‌فروشی هستیم و به عبارتی کالای صادراتی اگر از نظر قیمت و فرهنگ مصرفی مناسب داشته باشد در این کشور بازار خوبی پیدا می‌کند.
 
رضازاده افزود: در سال‌های اخیر شاهد رشد صادرات به کشور عراق بودیم.
 
وی گفت: بعضی مواقع گفته می‌شود ایران بازار عراق را از دست داده اما در چند سال گذشته صادرات به این کشور چند برابرشده است.

در ادامه طاهری رایزن ایران در عمان با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور عمان با وجود اینکه تولیدکننده گاز است اما به دلیل کمبود منابع طبیعی واردکننده هم است و با وجود اینکه این کشور سیر توسعه را طی می‌کند کمبود گاز طبیعی مشکلات زیادی را به وجود آورده لذا صادرات گاز می‌تواند جهشی در توسعه عمان را به وجود آورد.
 
وی در ادامه با اشاره به صادرات گاز هلیوم، آن را یکی از فرصت‌های صادراتی نام برد.
 
رایزن ایران در عراق افزود: کشور عمان به واردات فرآورده‌های کشاورزی نیازمند است که باید آن را یکی از اولویت‌های صادراتی در نظر گرفت.
 
طاهری در ادامه با اشاره به قوانین ثبت شرکت در عمان گفت: ثبت شرکت در این کشور بسیار راحت است که سرمایه‌گذاران می‌توانند نسبت به آن اقدام کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شریک ، تجاری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار