در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وارد و از گمرکات ترخیص شده است.

گمرک ایران اعلام کرد که ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی وارد شده به کشور در ۵ ماهه سال‌جاری از حیث وزن ۱۴.۴ درصد و از لحاظ ارزش ۱.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین افزایش وزنی و ارزشی واردات کالا‌های اساسی در این مدت مربوط به کنجاله سویا و گوشت قرمز گرم و بیشترین کاهش وزنی و ارزشی مربوط به گندم و روغن خوراکی بوده است.

این گزارش می‌افزاید: در این مدت، واردات کنجاله سویا به لحاظ ارزش ۷۵۶ درصد و از حیث وزن ۹۲۹ درصد، گوشت قرمز گرم به لحاظ ارزشی ۶۹۰ درصد و به لحاظ وزنی ۶۸۵ درصد با افزایش و گندم به لحاظ ارزشی ۸۰ درصد و به لحاظ وزنی ۷۲ درصد و روغن خوراکی به لحاظ ارزش ۴۶ درصد و از حیث وزن ۱۷ درصد با کاهش روبرو بوده است.  

این گزارش در خصوص ۵ قلم اول کالا‌های اساسی وارداتی در ۵ ماهه سال جاری، می‌افزاید: ذرت با ۴.۶ میلیون تن، کنجاله سویا با ۱.۳ میلیون تن، انواع دانه‌های روغنی با ۱.۱ میلیون تن، جو با ۸۲۵ هزار تن و روغن خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با ۶۰۸ هزار تن، ۵ قلم اول کالا‌های اساسی وارداتی در این مدت بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار