قائم مقام معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی از محدودیت مصرف مواد مغذی در بین کودکان و نوجوانان جامعه خبر داد.

دکتر حجت‌الله مقیمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید مصرف فست‌فود، مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات (انواع قند‌ها) و چربی اشباع شده را از سبد غذایی خود حذف کنند، بیان داشت: مصرف مواد فاقد ارزش غذایی مانند غذاهای کنسرو شده و انواع تنقلات باعث تجمع گروهی از مواد غذایی غیر ضروری و فقدان مواد مغذی و ضروری در بدن می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه بدن برای ساخت ۱۷ نوع اسید آمینه غیرضروری در کبد نیاز به انواع مواد غذایی دارد، تصریح کرد: این مواد غذایی در قالب مواد پروتئینی، ویتامین‌ها، انواع چربی‌های غیر اشباع شده است که اگر به بدن نرسد ساخت اسید آمینه غیرضروری دچار اختلال می‌شود. 

وی اصلاح سبک زندگی در رابطه با تغذیه را که از سیاستهای کلان نظام سلامت بوده و از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده یک ضرورت دانست و گفت: رعایت نکردن اصول صحیح تغذیه‌ای سبب ایجاد انواع بیماری‌ها به مرور زمان در انسان می‌شود. 

به گفته قائم مقام معاونت نظارت و برنامه‌ریزی‌ سازمان نظام پزشکی اسید آمینه‌های ضروری باید از طریق مواد غذایی متنوع مانند انواع پروتئین‌ها، لبنیات، میوه و سبزی، غذاهای دریایی و مواد معدنی تامین شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.