مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: میزبانی از پیکر مطهر 51 شهید گمنام افتخاری بزرگ برای مردم این استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،سرهنگ ˈحمزه دهقانˈ افزود: این شهدا در 15نقطه که شامل شهرستان زابل پنج شهید، دانشگاه زابل دو شهید، شهرستان زهک دو شهید، کوهستان پارک (تپه نورالشهدا) زاهدان پنج شهید، دانشگاه سیستان و بلوچستان یک شهید و دانشگاه آزاد زاهدان دو شهید هستند

وی اضافه کرد: همچنین پنج شهید گمنام در شهرستان خاش، یک شهید در روستای نارون از توابع نوک آباد خاش، پنج شهید در شهرستان سراوان، پنج شهید در ایرانشهر، پنج شهید در نیکشهر، پنج شهید در چابهار، پنج شهید در کنارک، دو شهید در دلگان و یک شهید در پایگاه هوایی چابهار به خاک سپرده شده اند.

دهقان ادامه داد: این شهدا بزرگوار عمدتا بین سنین 19 تا 22 سال بودند که در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس همچون طلائیه، فاو، شلمچه و جزایر مجنون به شهادت رسیده اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 50 ارگان و نهاد مختلف دیگر مردمی و دولتی در شهرها، دانشگاهها و مراکز انتظامی و نظامی استان درخواست میزبانی از شهدای گمنام را کرده اند که امیدواریم با توجه به استقبال خوب مردم استان با حضور و خاکسپاری تعداد بیشتری از پیکرهای مطهر شهدای گمنام در این استان موافقت شود.

سرهنگ دهقان با بیان اینکه پیکر پاک دو شهید گمنام در 11 اردیبهشت ماه جاری وارد استان می شود، افزود: این شهدا روز جمعه 12 اردیبهشت ماه همزمان با ایام شهادت امام هادی(ع) و سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم در شهرستان هیرمند خاکسپاری می شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: میزبان ، شهید ، گمنام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.