یک کارشناس اقتصادی گفت: ثابت شدن نرخ ارز از گذشته تا به حال تکرار شده و مربوط به حال نبوده و مقطعی می‌باشد با توجه به اینکه برخی دلارها از صندوق ذخیره ارزی وارد شده یا از هر راه دیگری نمی‌تواند چاره این معضل باشد چون در حال حاضر با افزایش 5% تا 25% قیمت کالاها روبرو شده‌ایم.

 طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص ثبات نرخ ارز اظهار داشت: ثبات نرخ به صورت مسکن عمل کرده  کارایی چندانی نداشته و موجب زیاد شدن تورم می‌شود.

 
طاهری با بیان اینکه ثبات نرخ ارز نمی‌تواند همیشگی باشد و منابع ارزی محدود است تصریح کرد: دولت منابع ارزی محدودی دارد و این ثبات قیمت ارز پشتیبانی 35 میلیارد تومان کشور چین را به همراه دارد که آن هم محدود بوده و باید با برنامه‌ریزی و استراتژی خاصی خرج شود تا به دست دلالان و رانت‌خواران نیفتد و اوضاع تورم را تشدید نکند.
 
وی ادامه داد: اقتصاد ما نباید احساسی باشد تا هر کس ساز خودش را کوک کند اقتصاد ما احتیاج به تعقل و تفکر دارد و باید مقاومتی عمل کند.
 
وی تصریح کرد: در اقتصادی ریاضتی با افزایش مالیات کاهش نیروی کار و افزایش تورم روبه رو خواهیم بود که نباید این راه‌کار را در پیش گرفت و باید به سمت اقتصادی مقاومتی پیش برویم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نرخ ، ارز ، مبادله ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار