رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد 175 کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی در زمینه‌های مختلف باغی، دامی و کشاورزی در استان اردبیل فعال است.

عدیل سروی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: بی‌شک در دنیای امروز دستیابی به توسعه پایدار در امنیت غذایی بدون در نظر گرفتن توسعه روستاها امکانپذیر نیست.

وی گفت: در جهت توسعه پایدار روستاها تمام مسائل و مشکلات مربوط به مهاجرت به شهرها و خالی از سکنه شدن روستاها باید مرتفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بزرگترین عامل در جهت افزایش درآمد و ارتقای سطح زندگی روستاییان گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است که اینگونه صنایع به سرمایه‌گذاری چندان نیاز ندارند و می‌تواند سرمایه‌های اندک محلی را جذب کند/ش.

سروی ادامه داد: با توسعه صنایع تبدیلی، تولید سرانه روستاها ارتقا می‌یابد و در پی آن درآمد سرانه روستاییان نیز افزایش یافته و در نتیجه سطح اشتغال در روستاها بالا می‌رود که این روند بر توسعه اقتصادی روستا می‌افزاید.

وی تاکید کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به عنوان مکمل چرخه تولیدات محصولات کشاورزی عمل می‌کنند که وظیفه تبدیل مواد خام کشاورزی مازاد بر نیاز مصرف را بر عهده دارند و محصولات مرغوب کشاورزی که ارزش افزوده صادراتی بالایی دارند از این امر مستثنی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 175 واحد کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی در زمینه صنایع تبدیلی، ذرت خشک‌کنی، بسته‌بندی عسل، برنج‌کوبی، بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی، خوراک دام و طیور و محصولات درختی در استان اردبیل فعال است که سالانه توانایی جذب یک میلیون و 260 هزار تن یعنی یک سوم مواد خام تولیدی بخش کشاورزی را دارد و این در حالی است که در استان اردبیل، سالانه 3 میلیون و 800 هزار تن مواد خام کشاورزی اعم از دامی، باغی، زراعی و شیلاتی تولید می‌شود.

سروی یادآور شد: میزان تبدیل مواد خام کشاورزی در زمینه فرآوری در استان اردبیل 33 درصد است که این میزانهشت درصد بالاتر از استاندارد کشوری است و ما امیدواریم که با حمایت‌هایی که ازکارخانجات صنایع تبدیلی و متقاضیان احداث این صنعت می‌شود این میزان را به سطح استانداردهای جهانی که 50 درصد است، برسانیم.

وی گفت: میزان تولید مواد خام کشاورزی پارسال 3 میلیون و 800 هزار تن بود که صنایع تبدیلی توانستند یک میلیون و 260 هزار تن آن را که 33 درصد مواد خام تولیدی است،‌جذب کرده و فرآوری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.