محمود گودرزی،‌ وزیر ورزش و جوانان از تشکیل جلسه شورای راهبردی جهت شناسایی مشکلات جوانان در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در خصوص محل برگزاری این جلسه در وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان متعلق به جوانان نیز است منتهی ساختمان جوانان  در خیابان سایه واقع شده است.

وی در ادامه افزود: حجم فعالیت‌های ورزشی و نگاه رسانه‌ها به موضوع ورزش بسیار گسترده است حدود 7معاونت در وزارتخانه ورزش جوانان وجود دارد که یکی از آنان جوانان است و آن را هم قانونگذار تعیین کرده قطعا تعداد معاونت‌ها در حضور و فعالیت‌هایم  تاثیر می‌گذارد البته تلاش شده بی‌توجهی صورت نگیرد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: امروز توجه و عزم جوانان جدیست، منتهی موضوع جوانان فرابخشی است و ما فقط می‌توانیم به صورت یک هماهنگ کننده عمل کنیم. همه بخش‌ها وظیفه دارند درباره جوانان فعالیت داشته باشند.

گودرزی در خصوص حضور نداشتن نماینده بانک مرکزی در این جلسه تصریح کرد: قبلا صندوق وام ازدواج ایجاد شده بود و بانک‌ها سرمایه‌هایی را در این صندوق‌ها می‌گذاشتند و وام‌ها از سرمایه بانک‌ها داده می‌شد اما بانک‌ها یک بنگاه اقتصادی و مبتنی بر سود هستند که دادن وام بدون بهره به جوانان برای آنها سودی نداشته است  و از این روبانکها تمایلی به پرداخت وام ازدواج ندارند. در دولت‌های گذشته به دلیل آنکه مشکلات نقدینگی و پول خیلی کمتر بوده است وام جوانان نیز پرداخت می‌شد. وام ازدواج بایستی منابعش وجود داشته باشد و صرف تصویب در کمیسیون و هیأت دولت نمی‌توان وام داد. البته بحث‌هایی را برای تخصیص وام ازدواج داشته‌ایم و امیدواریم بانک‌ها در تصمیمشان تجدیدنظر کنند، این موضوع را به طور غیر رسمی در هیأت دولت مطرح کردم.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر برگزار نشدن جلسه شورای عالی جوانان در اسفند ماه، اظهار کرد: به دلیل آنکه موضوع هدفمندی یارانه‌ها اهمیت بیشتری داشت جلسه تشکیل نشد امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه هر دو جلسه شورای عالی جوانان و شورای عالی ورزش را برگزار نماییم.

گودرزی در ادامه در خصوص جلسه رییس جمهور با جوانان نیز گفت: سعی می‌کنیم که رییس جمهور حضور داشته باشند البته این بستگی به وقت رییس جمهور دارد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص NGO ها نیز اضافه کرد: شورای راهبردی را برای NGO ها  با حضور منتخب کسانیکه در حوزه جوانان صاحب نظر و فکر هستند پیش‌بینی و دعوت کرده‌ایم هفته آینده جلسه شورای راهبردی تشکیل می‌شود تا مشکلات جوانان را در سطح وسیع شناسایی کنیم. این شورا تکالیفی را بر دوش وزارت ورزش و جوانان می‌گذارد و امیدواریم که این شورا بتواند قدری از این مشکلات جوانان را کم کند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: تشکیل ، جلسه ، شورای ، راهبردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.