بعد از چهار سال شرکت در رقابت پرالتهاب کن و مردود شدن، امسال استرالیا با دو فیلم در فهرست فیلم‌های شصت‌وهفتمین جشنواره کن حضور دارد.

 به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر؛ بعد از چهار سال شرکت در رقابت پرالتهاب کن و مردود شدن، امسال استرالیا با دو فیلم در فهرست فیلم‌های شصت‌وهفدمین جشنواره کن حضور دارد.

"رولف دو هی‌یر" کارگردان با سابقه‌ی استرالیایی چهارمین بار است که در جشنواره کن و در بخش حاشیه‌ی نوعی نگاه با فیلم"کشور چارلی" حضور دارد.

آخرین فیلم او"کشور چارلی" سه گانه‌ ای است به همکاری بازیگر استرالیایی "دیوید گالپیلی" است. و این در حالی است که" دیوید میکود" اولین حضورش در کن را با فیلم "سارق" در بخش نمایش نیمه شب تجربه می‌کند.

"دی‌هی‌یر" درباره فیلم‌اش در کن گفت:"جشنواره فیلم کن همیشه سکوی پرتابی برای فیلم‌های من بوده. بسیار خوشحالم که "کشور چارلی" انتخاب شده، چون انتخاب شدنش به  این معنی است که فیلم دیده می‌شود. برای "دیوید"(میکود) هم خیلی خوشحالم. برای تمام تلاش‌هایی که کرده و برای فرصت‌های که داشته و حالا فقط شاهد نمایش‌اش در کن نیستیم بلکه در تمام دنیا".

"گالپیلی" قبل از این"دی هی‌یر" درفیلم‌های "تعقیب کننده" و"ده قایق"همکاری داشته که در بخش نوعی نگاه جشنواره کن 2006 نمایش داده شد و همچنین جایزه مخصوص هیئت داوران را از آن خود کرد.

"دی‌ هی‌یر" قبل از این با فیلم‌های"اتاق ساکت" و "دنس می‌تو مای سانگ" در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشته است.

"کشور چارلی" با بازی "گالپیلی" در نقش بومی استرالیا، شخصی است که پا به سن گذاشته است." دی‌ هی‌یر" فیلم‌اش را اینگونه توصیف می‌‌کند:"داستان زندگی‌ای مردی که هم سن و سال"دیوید" است و حاشیه نشین است و دستخوش تغییر و تحولاتی در زندگی‌اش می‌شود که دیگر نمی‌داند زندگی‌اش را چگونه بگذراند. پس تصمیم می‌گیرد به جنگل برود و به روش قدیمی زندگی کند.

"دی‌ هر‌یر"در نمایش بین‌ المللی فیلم در کنار بازیگر نقش اول فیلم"گالپیلی"، بازیگر تهیه کننده فیلم"پیتر دی جیلگر" و مدیر تولید"سوموری" در جشنواره فیلم کن حضور خواهد داشت.

در همین حال فیلم"سارق" به کارگردانی"دیوید میکود" و با بازی"گای پیرس" و "رابرت پتینسون" در بخش نمایش نیمه شب جایی برای خود باز کرد.

"سارق" ده سال بعد از سقوط سیستم اقتصادی غرب را روایت می‌‌کند و وقتی جامعه رو به زوال است. در پی همین موضوع قوانین نقض می‌شوند و زندگی بی‌ ارزش. اریک(پیرس) مردی سرد و خشن، که همه کس و همه‌چیزش را پشت سر گذاشته است. وقتی ماشین‌اش را راهزن‌ها بیابان می‌دزدند، اریک در صدد تعقیب آن‌های برمی‌آید.

در مسیر با مردی به نام"رنی"(پتیسون) آشنا می‌شود.

بعد از نمایش فیلم در جشنواره کن،"سارق" دوازدهم ژوئن در استرالیا روی پرده می‌رود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار