مرحله سوم اردوی تدارکاتی تیم ملی شنا کشورمان در شیراز از روز گذشته آغاز شده است.

عباسعلی کشتکار در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هفت نفر از بهترین شناگران کشور در این مرحله از اردوی تدارکاتی تیم ملی حاضر شده‌اند، در پی 2 اردوی آماده‌سازی گذشته بسیاری از شناگران غربال شده‌اند.
 
سرمربی تیم ملی شنا در پاسخ به این سوال که چرا تعداد شناگران حاضر در تمرینات آماده‌سازی کم است؟ گفت: این موضوع، مورد توجه بسیاری از افراد بوده است، اما باید بگویم که ما از میان 70 شناگر در طول اردوی انتخابی و آماده‌سازی مختلف به هفت شناگر رسیده‌ایم و این انتخاب‌ها فنی و اصولی بوده است.

وی اظهار داشت: قرار نیست از یک گروه کوهنورد 30 الی 40 نفره همگی به قله برسند بلکه در طول مسیر 3 الی 4 نفر به هدف اصلی که همان فتح قله است می‌رسند. با توجه به این مسئله در رأس هرم تعداد محدودی از بهترین‌ها وجود دارند، در حال حاضر هم در شیراز بهترین‌های ویترین شنای کشور جمع شده‌اند و خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی کره آماده می‌کنند.
 
کشتکار گفت: برنامه آماده‌سازی ما به گونه‌ای است که علاوه بر برنامه‌های تمرینی آبی، برنامه‌های بدنسازی هم در دستور کار داریم تا ملی‌پوشان از نظر فیزیکی هم برای حضور موفق مقابل حریفان آسیایی خود آماده باشند.
 
سرمربی تیم ملی شنا کشورمان در خصوص اعزام شناگران نوجوان به ترکیه اظهار داشت: برای پشتوانه‌سازی شنای ایران برنامه گسترده‌‌ای داشتیم که از سال گذشته آغاز و ادامه دارد. به طوری‌ که در مرحله اول اردوی تدارکاتی 70 شناگر در سنندج حاضر شدند و به تمرین پرداختند، دومین اردوی انتخابی تیم ملی شنا این رده سنی در قزوین با حضور 40 شناگر نوجوان زیرنظر مربیان منتخت فدراسیون برگزار شد پس از آن در مسابقات قهرمان کشوری شنا نوجوانان 17 نفر اصلی انتخاب شده و عملکرد و برنامه‌های تمرینی آنها زیرنظر فدراسیون دنبال شد.
 
وی تصریح کرد: قرار شد، نوجوانان ملی‌پوش به نخستین تورنمنت بین‌المللی که در این رده سنی برگزار می‌شود اعزام شوند. حال این رقابت‌ها در شهر "قونیه" ترکیه اجرا خواهد شد که تیم ملی نوجوانان ایران به مسابقات اعزام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار