مدیر کل گمرکات استان مرکزی از افزایش هشت درصدی ارزش صادرات استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار با احتساب صادرات نفت سفید و نفت گاز برآورد شده است.

مهدی میراشرفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود:  ارزش صادرات صورت گرفته در این مدت را 22 هزار و 164 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ارزش ارزی این میزان صادرات بیش از 893 میلیون دلار برآورد شده است.

وی همچنین از افزایش 57 درصدی صدور اظهارنامه‌ در این بخش خبر داد و اظهار کرد: در این مدت 14 هزار و 383 فقره اظهارنامه صادراتی در گمرکات استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان این مطلب که در حوزه وزن اقلام صادراتی نیز با افزایش 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده‌ایم، افزود: در مدت زمان یاد شده بیش از 849 میلیون کیلوگرم کالا از استان به خارج از کشور صادر شده است.

میراشرفی در ادامه، ارزش اقلام صادرات غیرنفتی در این مدت را نیز با افزایشی 52 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بیش از 19 هزار و 418 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ارزش ارزی این اقلام نیز نزدیک به 783 میلیون دلار برآورد شده است.

وی وزن اقلام صادرات غیرنفتی را با افزایشی 91 درصدی نسبت به سال گذشته، نزدیک به 840 میلیون کیلوگرم و تعداد اظهارنامه‌های صادر شده در این بخش را با افزایشی 66 درصدی، 14 هزار و 223 فقره اعلام کرد./س
/
برچسب ها: کالا ، صادر ، نفت سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.