دشمنان با اعمال فشار و تحریم سعی در ناتوان کردن ایران از نظر اقتصادی دارند که اقتصاد مقاومتی با فراهم کردن زمینه جهش اقتصادی دشمنان را ناکام و ناامید می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، استاندار مرکزی در جمع مردم شهر داودآباد با اشاره به اهمیت تقویت تولید داخلی گفت: افزایش تولید داخلی سبب پویایی اقتصاد شده و سبب شده تا از وابستگی به بیگانگان رهایی یابیم.

وی ادامه داد: تهیه و تولید محصولات استراتژیک سبب شده در تامین نیازهای معیشتی و غذایی که جزو اولویت های مهم هر دولت است به بیگانگان متکی نبوده و برای تامین آن وابستگی نداشته باشیم.

مقیمی افزود: برخی از محصولات غذایی جزو محصولات استراتژیک به حساب می ایند که خودکفایی در زمینه تهیه و تولید آن راه را برای اعمال فشار و تهدید زورگویان می بندد.

مقیمی اذعان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بحث استقلال سیاسی مطرح شد که این مساله بدون امنیت غذایی میسر نمی شود بنابراین برای جلوگیری از آسیب‌های بین‌المللی باید در تولید محصولات استراتژیک به خودکفایی برسیم.

وی ایجاد توازن در استقلال و امنیت غذایی را لازمه حرکت در جهت کلان اقتصادی عنوان کرد و افزود: خودکفایی در هر کشور متناسب با سیاست‌های غذایی هر کشور تعریف خاصی دارد.

برچسب ها: زمینه ، جهش ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.