وزير دارايي فرانسه اعلام کرد افزايش ارزش يورو در برابر دلار و ديگر ارزهاي معتبر جهان به مانعي بر سر راه رشد اقتصادي فرانسه تبديل شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، "ميشل ساپن " مخالفت خود را با روند فزاينده افزايش ارزش "يورو" در برابر "دلار" و ديگر ارزهاي معتبر جهان اعلام کرد و گفت: اين روند به ضرر رشد اقتصادي کشورهايي مانند فرانسه تمام مي‌شود .

وی در همين خصوص از سخنان "ماريو دراگي"  رئيس بانک مرکزي اروپا دفاع کرد و گفت: سياست‌هاي پولي که دراگي براي بانک مرکزي اروپا در نظر گرفته است به نفع اقتصاد منطقه يورو خواهد بود.

وزير دارايي جديد فرانسه  تصريح کرد ارزش يورو اکنون به طور غير عادي در برابر دلار و ديگر ارزهاي معتبر جهان افزايش يافته است و ادامه اين روند براي رشد اقتصادي ما نگران کننده خواهد شد.

وزير دارايي فرانسه خواستار آن شد که ارزش برابري يورو با دلار در سطحي منطقي قرار گيرد. ساپن از اينکه دراگي نيز فهميده است افزايش ارزش يورو در برابر دلار و ديگر ارزهاي معتبر جهان در نهايت به ضرر رشد اقتصادي منطقه يورو تمام مي‌شود ابراز خرسندي کرد.

دراگي گفت: اگر روند افزايش ارزش يورو در برابر دلار و ديگر ارزهاي معتبر جهان همچنان ادامه داشته باشد بانک مرکزي اروپا مجبور مي‌شود اقداماتي براي جلوگيري از اين روند به اجرا گذارد.

افزايش ارزش يورو در برابر دلار و ديگر ارزهاي معتبر جهان از آنجا براي برخي کشورها نگران کننده است که نقدينگي لازم براي اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي و صادرات کاهش خواهد يافت و اين امر هزينه صادرات را افزايش خواهد داد و در نهايت زمينه ساز کاهش رشد اقتصادي خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار