فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش با اشاره به نقش بزرگ ارتش در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران گفت: ارتش بازوی مقتدر رهبر معظم انقلاب، حامی مردم و پشتیبان ولایت فقیه در راه اهداف بلند انقلاب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، امیر نادر علیدوست در نشست خبری به مناسبت هفته ارتش ، با اعلام اینکه هر ساله این هفته از 21 فروردین، سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی تا 29 فروردین با رژه نیروهای مسلح انجام می شود، افزود: این هفته یکی از هفته هاییست که اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش با تجلیل از مقام والای شهدا و ایثارگران، یاد و خاطره شهیدان صیاد شیرازی، بابایی و ستاری را گرامیداشت و افزود:این شهیدان پس از انقلاب اسلامی افتخارات بسیاری آفریدند.

وی با اعلام اینکه ارتش همان بیعتی را که با حضرت امام (ره) داشت ، همان را با رهبر معظم انقلاب تجدید می کند ، رژه اقتدار نیروهای مسلح در " 29 فروردین" را از مصادیق این بیعت خواند و از آحاد مردم برای حضور باشکوه در این مراسم دعوت کرد.

امیر علیدوست با بیان اینکه امروز ارتش در اوج اقتدار و آمادگی رزمی است، علت اساسی حمله نکردن دشمنان به کشور را آمادگی نیروهای مسلح و در صحنه بودن مردم و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: دشمنان، تحریم اقتصادی و جنگ روانی و فرهنگی را در پیش گرفته اند که ما مطمئن هستیم با مقاومت مردم و مدیریت مدیران از این پیچ تاریخی خواهیم گذشت.

امیر علیدوست تصریح کرد: امسال ، هم در بعد اقتصادی و هم فرهنگی، ارتش در کنار مردم و دیگر نیروهای مسلح برنامه های خوبی دارد تا این تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری را به منصه ظهور برساند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش، با یادآوری اینکه امام راحل(ره) از همان ابتدا فرمودند:" ارتش باید خودکفا شود"، افزود: از همان دوران دفاع مقدس ، نخستین دستگاهی که به فکر خودکفایی افتاد ، ارتش بود.

امیر علیدوست گفت: ارتش که از نظر تولید سلاح ، تاکتیک و تکنیک بر اساس امور دفاعی اسلامیست ، امروز در منطقه اول است و این از لحاظ تولید سلاح های پیشرفته جدید، در سطح منطقه اثبات شده است.

وی به تشریح توان ارتش در دوران دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: طرح ثامن الائمه(ع) که بر اساس تهدیدات جهانی و منطقه ای بعد از دوران دفاع مقدس طرح ریزی و ساماندهی شد، در نیروهای زمینی ، هوایی و دریایی به روز شده است و امروز یگان های ما مقتدرتر از دوران دفاع مقدس هستند.

امیر علیدوست با تأکید بر اینکه امروز در برابر هر تهاجمی ، توان ، تاکتیک و تکنیک مقابله را داریم، گفت: حتی در برابر ارتش هایی هم که با استفاده از جنگ ناهمتراز آموزش دیده اند، نیروهای ما یک حسن و برتری دارند.

وی افزود: برتری ما نسبت به ارتش های تجهیزات محور، روحیه معنوی و شهادت طلبی است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق در بخش دیگری از سخنانش افزود: با توجه به اقتصاد مقاومتی، یکی از اهداف عمده ما این است که با حداکثر صرفه جویی در همه یگان ها چه مصرفی و چه غیر مصرفی، پا به پای اقتصاد مقاومتی کمترین هزینه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تولید ثروت هدف بعدی ماست، افزود: تلاش می کنیم در سطح همه ی یگان ها علاوه بر آنچه اکنون وجود دارد ، بتوانیم با توجه به ظرفیت ها، ثروت تولید کنیم.

ارشد نظامی ارتش در منطقه جنوبشرق کشور با اشاره به جایگاه پیش بینی شده برای ارتش در افق 1404 تصریح کرد: ما از برنامه 25 ساله خیلی جلوتر هستیم زیرا دو دهه قبل از آغاز این برنامه، ارتش با درایت رهبر فرزانه انقلاب، این کار را زودتر شروع کرد و در پایان این برنامه خیلی بهتر و جلوتر از آن خواهیم بود.

وی همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا ، جانبازان ، بازنشستگان ،محفل انس با قرآن در همه نیروها، رژه اقتدار نیروهای مسلح در کرمان و سیرجان، مسابقات فرهنگی و ورزشی و ... را از مهمترین برنامه های هفته ارتش در کرمان عنوان کرد./ز

برچسب ها: ارتش ، مقتدر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.