در درگیری‌های روز گذشته بین مخالفان و معترضان مصری یک دانشجو کشته و ده‌ها تن مجروح شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، منابع پزشکی در مصر اعلام کرده‌اند که در درگیری‌هایی که روز گذشته میان حامیان اخوان‌المسلمین در دانشگاه قاهره و نیروهای امنیتی روی داد، یک دانشجو کشته و ده‌ها تن از جمله دو خبرنگار مجروح شدند.

همچنین وزارت کشور مصر اعلام کرده است که درگیری‌های دیگری نیز در دانشگاه "زقازیق" در دلتای نیل بوقوع پیوسته است.

رویترز از قول یک منبع خبری نقل می‌کند که جسد این دانشجوی کشته شده به بیمارستان دانشجویان در دانشگاه قاهره انتقال یافته است.

این خبرگزاری همچنین از قول این منبع نقل می‌کند که گفته است : "خالد حسین " که به عنوان خبرنگار در پایگاه خبری اینترنتی "الیوم السابع" کار می‌کرد ، به شدت مجروح گردیده است و خبرنگار دیگری هم که مجروح شده است خبرنگار پایگاه خبری "صدی البلد" بوده است.

پایگاه خبری الیوم السابع اعلام کرده است : عملیات جراحی بر روی این خبرنگار برای خارج کردن گلوله از تن وی انجام شده است.

رویترز به نقل از خبرنگار خود گزارش داده است که دانشجویان معترض اقدام به پرتاب مواد آتش زا و کوکتل مولوتوف به سمت نیروهای امنیتی کردند.

همچنین در بیانیه اول وزارت کشور مصر آمده است : نیروهای امنیتی اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور به  سمت 200 تن از دانشجویان منتسب به جریان اخوان‌السلمین در دانشگاه قاهره کردند. این بیانیه اعلام کرده  : این دانشجویان اقدام به تعدی به افراد اداری دانشگاه کرده وبه در اصلی دانشگاه حمله برده‌بودند.

در این بیانیه آمده است: دانشجویان به سمت نیروهای پلیس در خارج از دانشگاه مواد آتش زا و کوکتل مولوتوف پرتاب و به سمت آن‌ها تیراندازی کردند.

بیانیه وزارت کشور افزود : نیروهای پلیس نیز در مقابل به سمت آن‌ها گاز اشک آور شلیک کرده و آن‌ها را به داخل دانشگاه برگرداندند و پلیس توانست 6 تن از افراد اغتشاشگر که معلوم گردید از افراد اخوان‌السلمین در دانشگاه قاهره  هستند دستگیر نمایند.
گروه اخوان‌السلمین بارها اعلام نموده است که اعتراضات این گروه مسالمت آمیز می‌باشد.
همچنین شب گذشته برخی مناطق مصر شاهد تظاهرات‌هایی در اعتراض به کودتای صورت گرفته توسط نظامیان و دستگیری معترضان و نیز نامزدی عبدالفتاح السیسی برای ریاست جمهوری بود.

جنبش "جوانان ضد کودتا" در میدان رابعه عدویه در محکوم نمودن دستگیری‌ها و اقدامات نیروهای مسلح تجمعاتی برگزار نموده و خواستار قصاص و محاکمه افرادی که باعث ریختن خون مصری‌ها شده‌اند، شدند ؛ همچنانکه معترضان نامزدی سیسی را برای ریاست جمهوری محکوم نمودند.

همچنین در استان‌های دیگر از جمله اسکندریه و فیوم نیز تظاهرات هایی در اعتراض به کودتای صورت گرفته در این کشور و بازداشت‌ها انجام پذیرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشته ، مجروح ، درگیری ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار