دبیر علمی کنگرهٔ کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی با اشاره به اینکه رشد تعرفه‌ها متناسب با تورم موجود نیست، گفت: آزمایشگاه‌ها تمام تلاش و توان خود را برای کاهش فشار به بیماران به کار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد تقی خوانی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری هفتمین کنگرهٔ بین المللی و دوازدهمین کنگرهٔ کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با گران شدن ارز و مواد و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی نیز گران شد در نتیجه مردم در دریافت خدمات آزمایشگاهی و پرداخت هزینه‌ها دچار مشکلات مالی فراوانی شده‌اند. 

وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که ارتباط مالی بین خدمت دهنده و گیرندهٔ آن از بین برود، افزود: امیدواریم بیمه‌ها توان مالی بالایی کسب کرده و بیماران دغدغهٔ پرداخت هزینه‌های درمانی را نداشته باشند. 

وی همچنین با اشاره به نقش مهم تجهیزات آزمایشگاهی در ارائه خدمات به بیماران گفت: در انجام برخی از آزمایش‌های بیوشیمیایی و ژنتیکی با کمبود تجهیزات مواجه هستیم و در شناسایی ژن‌های معیوب و برخی بیماری‌های متابولیک همانند سرطان‌ سینه، مجبوریم نمونه‌های آزمایشگاهی را به خارج از کشور ارسال کنیم. 


انتهای پیام/
برچسب ها: تعرفه ، آزمایشگاه ، بیمه ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار