سید مهدی گفت: افزایش تعرفه های آزمایشگاهی در بخش خصوصی از ابتدای سال 94 عملیاتی خواهد شد و به نظر میرسد از کارهای کارشناسی که در رابطه با ارزش گذاری خدمات از سوی انجمن ها ارائه شده ؛ بیشتر بهره برداری تبلیغاتی شده است .

تعرفه‌های آزمایشگاهی در بخش خصوصی افزایشی نداشته استدکتر سید علی اکبر سید مهدی عضو هیات مدیره انجمن پاتولوژیست های ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به طرح تحول سلامت و کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات اشاره کرد و گفت :در طرح تحول نظام سلامت ارزش گذاری نسبی بطور واقعی دیده نشده و از کارهای کارشناسی انجام شده از سوی انجمن ها بهره برداری تبلیغاتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طبق همان روش قدیمی و سنتی ،هر ساله یک درصدی را شورایعالی بیمه یا شورایعالی سلامت به تعرفه ها اضافه می کند؛افزود: درهمان ابتدای سال افزایش تعرفه ها انجام شد و در بخش آزمایشگاههای خصوصی نیز مسئولان با اینکه تعرفه ها را به زعم خود تغییر دادند، ولی اجرایی کردن آن را منوط به سال آینده کردند.

وی با بیان اینکه در بخش آزمایشگاه طرح تحول سلامت فقط خرید تجهیزات دیده شده ؛اذعان داشت : در بخش دولتی نظام ارجاع به این شکل است که هر آزمایشگاهی در صورت نداشتن تست ها آن را به آزمایشگاه بزرگتر در بیمارستان دولتی ارسال کند و ارزش نسبی خدمات نیز به عنوان قدم سوم این طرح تنها افزایش اندکی در تعرفه های دولتی داشته است.

این متخصص آسیب شناسی تشریحی و بالینی با بیان اینکه مهمترین عامل در دسترسی بیماران به امکانات آزمایشگاهی؛عوامل فیزیکی نیست ؛خاطرنشان کرد: باید حمایتهای لازم از سوی بیمه ها صورت گیرد تا میزان پرداخت از جیب بیمار کاهش یابد که این امربه منزله دسترسی آسان بیمار به امکانات است ،نه اینکه تعداد آزمایشگاهها زیاد شود و فکر کنیم با اینکار دسترسی بیماران  را بیشتر کردیم .

وی با تاکید بر توانمندی بیمه ها گفت:مادامی که سهم پرداختی از درآمد بیماران افزایش نیابد از جای دیگه ای نمیتوانند خود را توانمند کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تعرفه ، آزمایشگاه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.