رئیس هفتمین کنگرهٔ بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی این کنگره‌ را یکی از مهم‌ترین مکان‌های بررسی چالش‌های خدمات آزمایشگاهی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر بهزاد پوپک در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هفتمین کنگرهٔ بین المللی و دوازدهمین کنگرهٔ کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی از تاریخ ۲۸ تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری در سالن همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی به همراه تعداد قابل توجهی از انجمن‌های علمی علوم آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلف و همچنین آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در ایران اقدام به برگزاری کنگرهٔ پیش رو نمودند. 

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته شاهد مواردی از مباحث مطرح شده در کنگره‌ بوده‌ایم که سبب ارتقای کیفیت در آزمایشگاه‌ها شده است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می‌توان به بحث اعتبار بخشی که با مرور استاندارد‌های حوزهٔ آزمایشگا‌ه شروع شد، اشاره کرد. 

به گفتهٔ وی، بحث نظارت در قالب ممیزی انجام و حداکثر آزمایشگاه‌ها در اجرای استاندارد‌ها موفق عمل کرده‌اند. 

وی افزود: خدمات آزمایشگاه‌های پزشکی کشور باید به گونه‌ای باشد که پاسخگوی نیازهای روز بوده و مباحث علمی جدید و به روز شده در آنها مطرح شود. 

دکتر پوپک اذعان داشت: در حال حاضر نتایج آزمایشگاه‌های مختلف تشخیص پزشکی بسیار به یکدیگر نزدیک بوده و جامعهٔ آزمایشگاهی از تمام توان علمی و فنی خود در جهت ارائهٔ خدمات به بیماران استفاده می‌کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار