در پی اعدام یک مکزیکی در آمریکا، کمیسیون حقوق بشر کشورهای آمریکایی روز جمعه واشنگتن را به نقض آشکار حقوق بشر و عمل نکردن به تعهداتش در این زمینه متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ،  در پی اعدام یک مکزیکی در آمریکا، کمیسیون حقوق بشر کشورهای  آمریکایی روز جمعه واشنگتن را به نقض آشکار حقوق بشر و عمل نکردن به تعهداتش در این زمینه متهم کرد.

به رغم درخواست‌های بسیار برای اعدام نشدن"رامیرو هرناندز " مکزیکی و اینکه تعداد زیادی از سازمان ها و فعالان مدافع حقوق بشر از بی نظمی ها در فرآیند محاکمه وی خبر داده بودند، مقامات قضایی آمریکا روز چهارشنبه حکم اعدام وی را در زندان هانتس ویل Huntsville در ایالت تکزاس اجرا کردند.

کمیسیون حقوق بشر کشورهای آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد : « اینکه آمریکا به زندگی هرناندز در حالی پایان داد که ما تلاش می کردیم برای وی تقاضای تجدید نظر در حکم کنیم، نشانه این است که واشنگتن به عنوان یکی از اعضای کمیسیون حقوق بشر کشورهای آمریکایی ابدا به الزامات و تعهدات بین المللی خود پایبند نیست.»

دولت مکزیک، اتحادیه اروپا و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از اقدام آمریکا به اعدام این تبعه مکزیکی به شدت انتقاد کردند.

در کنوانسیون وین که 175 کشور از جمله آمریکا آن را امضا کرده اند، آمده است هر تبعه خارجی که در یک کشور دیگر مرتکب جرم شود باید از کمک نماینده دیپلماتیک کشورش در کشور میزبان برخوردار شود.

دیوان بین المللی لاهه در سال 2004 دستور داد پرونده 51 زندانی مکزیکی در آمریکا و از جمله همین رامیرو هرناندز که چهارشنبه اعدام شد، مورد تجدید نظر قرار بگیرند زیرا کنوانسیون وین در مورد آنها اجرا نمی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: واشنگتن ، نقض ، حقوق بشر ، متهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار