نیکلای باردیوژ دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی روز پنجشنبه در پایان نشستی در مینسک بلاروس اعلام کرد سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، نباید در اوضاع اوکراین دخالت کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری ریانووستی؛ باردیوژ گفت:«من معتقدم که نهادهایی نظیر سازمان پیمان امنیت جمعی و ناتو نباید در اوضاع اوکراین دخالت کنند. این خود مردم اوکراین هستند که باید راه های برقراری ثبات را پیدا کنند.»
 وی همچنین از سخنان پی در پی دبیر کل سازمان ملل متحد در
مورد اعزام کارشناسان به اوکراین و احتمال مجازات روسیه ، ابراز نگرانی کرد.
ژنرال باردیوژ خاطر نشان کرد :«این موضوع تنها موجب افزایش تنش می شود.»
اوکراین 22 فوریه گذشته درگیر تحولاتی شد. پارلمان این کشور یانوکوویچ را از قدرت برکنار و‌ اصلاحاتی در قانون اساسی اوکراین ایجاد کرد. پارلمان همچنین 25 مه را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد.
مسکو با اعتراض به مقامات جدید اوکراین خاطر نشان کرد قانونی بودن انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به شرایط مختلفی از جمله شفافیت و توجه به منافع مناطق اوکراین بستگی دارد.
مناطق جنوبی و شرقی اوکراین صحنه فعالیت های روس زبانان و هواداران روسیه است که خواهان برگزاری همه پرسی به شیوه کریمه هستند. معترضان مسئولانی را که پس از برکناری یانوکوویچ برای این مناطق گماشته شده اند به رسمیت نمی شناسند و خواستار فدرالی شدن اوکراین هستند.
سازمان پیمان امنیت جمعی که در سال 2002 ایجاد شد و به نوعی «ناتو روس» شناخته می شود، یک سازمان سیاسی-نظامی است که ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان در آن عضویت دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار