صندوق بين المللي پول درباره خطرهاي سرايت بحران اوکراين که پيش از اين روسيه را در برگرفته است، به مجموع اقتصاد جهاني هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، صندوق بين المللي پول درباره خطرهاي سرايت بحران اوکراين که پيش از اين روسيه را در برگرفته است، به مجموع اقتصاد جهاني به ويژه در صورت اختلال در تامين نفت و گاز هشدار داد.

بحران سياسي در ”کيف" و رويارويي ديپلماتيک بين "مسکو" و غربي‌ها که از آن ناشي شد هم اکنون اوکراين را در رکود عميقي فرو برده است و موجب فرار گسترده سرمايه‌ها از روسيه از ترس تحريم‌هاي اقتصادي غربي‌ها شده است .

صندوق بين المللي پول به اين ترتيب ، پيش‌بيني خود را براي رشد اقتصادي روسيه براي امسال به 1.3 درصد ( در برابر 1.9 درصد ) کاهش داد، اما هشدار داد پيامدهاي حوادث فعلي ممکن است باز هم بيشتر به  اين کشور آسيب برساند و به فضاي جمهوري‌هاي سابق شوروي محدود نشود.

صندوق بين المللي پول اعلام کرد: در صورتي که آشوب‌ها به موج جديدي از خطرها براي بازارهاي مالي شود يا اختلال در تجارت و امور مالي به سبب تشديد تحريم‌ها و ضد تحريم‌ها، پيامدهاي بازهم گسترده تري براي فعاليت اقتصادي فراتر از شرکاي تجاري همسايه ايجاد خواهد شد.

اين افزود: در صورت اختلال مهم توليد يا انتقال گاز طبيعي يا نفت خام يا همچنين توليد  ذرت و گندم  به ويژه ، پيامدهاي مهمي احتمالا  ظاهر خواهد شد.

اما افزايش تنش‌ها در شرق اوکراين موجب نگراني‌هايي در خصوص مداخله روسيه در اين مناطق مانند کريمه و تشديد جديد مناقشه و در نتيجه به اجرا در آمدن تحريم‌هاي اقتصادي غربي‌ها به وجود آورده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صندوق ، پول ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار