یک ترانه‌سرا با انتقاد از تفکیک نشدن «نمایشگاه» و «فروشگاه» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برای برگزاری پر رونق این رویداد، اظهار امیدواری کرد.

 به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، "اهورا ایمان" ترانه‌سرای مطرح کشورمان در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این که جمعیت 70 میلیونی ایران، نیاز به نمایشگاهی دائمی برای کتاب دارد، اظهار کرد: سال‌هاست که نویسندگان، شاعران و اهالی قلم این مساله را گوشزد می‌کنند و معتقدم باید برای این مساله فکری جدی کرد زیرا نیاز یک جمعیت 70 میلیونی یک نمایشگاه دائمی است نه یک نمایشگاه کتاب در طول سال.

وی ضمن اظهار امیدواری به بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل نمایشگاه کتاب تهران تفکیک نشدن «نمایشگاه» و «فروشگاه» بوده و این رویداد در کشور ما حالتی میان نمایش و فروش دارد.

ایمان، با بیان این که دلیل اصلی برگزاری نمایشگاه شکل نمایشی آن است تا ناشران و اهالی قلم زشت و زیبای کارشان را در معرض دید قرار دهند، افزود: متاسفانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از نمایش، شکل فروشگاهی به خود گرفته که باید با گنجاندن بخش‌های تخصصی‌تر چون نقد و بررسی آثار در هر زمینه‌ای، هر چه بیشتر آن را به نمایشگاهی واقعی نزدیک کرد.


این ترانه‌سرا در ادامه با ارزیابی مثبت از اتفاقات و انتصاب‌های فرهنگی در چند ماه اخیر، ابراز کرد: من به شدت به این فضا امیدوارم و فکر می‌کنم این شرایط تاثیر مثبت خود را بر همه حیطه‌های فرهنگی و از جمله نمایشگاه کتاب نیز خواهد گذاشت و به نظر می‌رسد امسال، شاهد سال پررونقی در این رویداد باشیم.


وی در پایان اظهار امیدواری کرد، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با نزدیک شدن به فضای تخصصی هرچه بیشتر شکل یک نمایشگاه حرفه‌ای و واقعی را به خود گیرد.


بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.



 انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار