پیروانی: مسیر فولاد برای قهرمانی هموارتر است/ پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی باید منتظر اتفاقات غیرمنتظره باشند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با توجه به این که از لحاظ کیفیت لیگ پویایی را سپری نکردیم ولی موکول شدن نتیجه قهرمانی به روز آخر باعث جذابیت آن شده است.

امیرحسین پیروانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: در لیگ سیزدهم بازی‌های خوبی را شاهد بودیم و به لحاظ نتیجه شرایطی فراهم شد تا بازی‌های هفته پایانی دچار حساسیت ویژه‌ای شوند.  
 
کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: علی رغم این که لیگ پویایی را سپری نکردیم ولی لیگی که در آن نتیجه قهرمانی در روز آخر مشخص شود، از جذابیت بالایی برخوردار است.
 


پیروانی در این خصوص که کدام تیم شانس نخست قهرمانی است عنوان کرد: با توجه به این که فولاد بازی‌های آسانتری را در هفته پایانی پیش رو دارد می‌تواند شانس اول قهرمانی باشد البته استقلال هم توانست شرایط مناسبی را برای خود ایجاد کند که با درایت و مدیریت قلعه‌نویی صورت گرفت تا شانس کسب سهیمه آسیایی را داشته باشد ولی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس نیاز دارند تا اتفاقات عجیبی رخ دهد و نفت نیز در صورتی که در اصفهان پیروز شود به نتایج دیگر تیم‌ها نیازی ندارد و می‌تواند قهرمان شود.  
 
وی تصریح کرد: نفت با نتیجه خوبی که در برابر گسترش فولاد کسب کرد تفاضل گل خود را بهبود بخشید و اختیارش دست خودش است تا با گرفتن امتیاز از سپاهان بتواند به قهرمانی برسد. در واقع فولاد نیز در زمان نامناسبی امتیاز از دست داد این تیم با کسب تساوی هم می‌توانست صدر جدول را حفظ کند ولی در حال حاضر هم برای خودش رقیب سختی ایجاد کرد و هم نتیجه قهرمانی را به روز آخر موکول کرد.  
 
کارشناس فوتبال ادامه داد: پرسپولیس ساده‌ترین و آسانترین موقعیت را داشت که به راحتی و در دقایق پایانی از دست داد به گفته یکی از بزرگان فوتبال اگر می‌خواهید تیم موفق نشود 10 درصد کارآیی آن را بگیرید 50 درصد عملکردش ضعیف می‌شود. پرسپولیس در بازی با راه آهن تمرکز لازم را نداشت و در برابر تیم میانه دوم جدول در تهران که معمولا موفق بوده امتیاز از دست می‌دهد. در آن سو استقلال نیز بازی سختی را در برابر تراکتور خواهد داشت ولی تیمی که در اهواز فولاد را شکست می‌دهد قطعاً در تهران تراکتورسازی را متوقف می‌کند.



پیروانی در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث شد تا پرسپولیس به رده چهارم جدول رده بندی سقوط کند، افزود: وجود مشکلات مدیریتی و حاشیه‌ای و اینکه وظیفه هر کس مشخص نیست باعث شده تا این تیم تمرکز لازم را نداشته باشد.

بازیکن باید فکرش را بر تمرین و بازی خودش متمرکز کند ولی در تمام رسانه‌ها می‌بینیم که بازیکنان پرسپولیس درباره مدیریت، کادر فنی تیم اظهار نظر می‌کنند و تمرکز لازم در بازی را ندارند این مسئله باعث شد پرسپولیس هم وارد حاشیه شود همه این عوامل دست به دست هم داد تا تیمی که می‌توانست نتیجه لیگ را عوض کند به دلیل عدم تمرکز کافی در بازی چنین امتیاز حساسی را از دست بدهد.

وی درخصوص اشتباهات دروازه‌بان پرسپولیس در مقابل راه‌آهن گفت: نیلسون در طول فصل بازی‌های خوبی را برای پرسپولیس انجام داده است ولی در این بازی ضعیف حاضر شد البته باید اشاره کرد اشتباهات نیلسون از همان عدم تمرکز که گفته شد نشات می‌گیرد.

کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم فولاد و شانس قهرمانی این تیم گفت: تیم فوتبال فولاد خوزستان ساختار متفاوتی نسبت به دیگر تیم‌های لیگ برتری دارد و از مدیریت قوی برخوردار است و در تیم های پایه همیشه خوب کارکرده و بیشترین تعداد بازیکن را در تیم های پایه داشته است.



وی ادامه داد: حسین فرکی می‌تواند الگوی بسیار مناسب برای فوتبال کشور باشد علی‌رغم اینکه به عنوان بازیکن بسیار بزرگی، جام‌جهانی را تجربه نکرده ولی در عرصه مربیگری با صبر و شکیبایی که از خود نشان داد و 5 سال دستیاری را در کنار میزبانی چون برانکو، شاهدفی، پورحیدری تجربه کرده است.
به یک سرمربی با تجربه و کاربلد تبدیل شد و حتی اگر تیم فولاد قهرمان لیگ نشود چیزی از ارزش‌های این تیم کم نمی‌شود.

پیروانی در مورد علل سقوط مس کرمان به لیگ دسته یک خاطرنشان کرد: متاسفانه درچند سال اخیر از کشورهای عربی امارات و عربستان پدیده شوم تعویض مربی و استفاده از مدیران غیر ورزشی وارد فوتبال کشور ما شده است و همین عوامل باعث می‌شود تیمی مثل مس کرمان که در فصل گذشته عملکرد خوبی داشته و در رده ششم جدول رده بندی قرار داشته است با وجود پتانسیل بالا و تماشاگران خوب و خونگرمش چهار مربی عوض کند و تا کادر فنی و بازیکنان ویژگی و تفکرات یکدیگر آشنا شوند نیازمند زمان است.

انتهای پیام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار