پیروانی: ردپای کی‌روش در معرفی سرمربی جدید تیم ملی امید مشهود است

امیرحسین پیروانی گفت: وینگادا تجربه کافی در تیم‌های پایه ندارد و کی‌روش در انتخاب وی برای تیم ملی امید تاثیر زیادی داشته است.

امیرحسین پیروانی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: برای یک انتخاب درست ابتدا باید مرور کنیم که چرا نتیجه نگرفتیم و نتوانستیم نماینده ایران در المپیک چند سال اخیر باشیم اگر این ناکامی‌ها مربوط به یک یا دو سال بوده باشد می‌توان گفت مشکل مربی و فنی بوده است ولی این همه سال با مربی داخلی و خارجی نتیجه نگرفتیم.
 
پیروانی بیان کرد: من در گوانجو کمک مربی تیم بودم و از نزدیک با مشکلات در ارتباط بودم و مطمئنا این مشکلات فنی نیستند و بلکه کارهای اداری و زیرساختی باید درست شوند.
 
وی ادامه داد: ما حتی در اردوهای 48 ساعته هم به دلیل عدم همکاری مربیان لیگ برتری نمی‌توانستیم بازیکنان را در اختیار داشته باشیم به طور مثال برای بازی‌های لهستان تیم ملی امید با 10 بازیکن و یک دروازه‌بان مصدوم اعزام شد به طوری که نیم ساعت قبل بازی قرار بود هادی طباطبایی با 35 سال سن داخل دروازه‌ قرار بگیرد که این امر واقعا برای یک تیم ملی ناپسند است.
 
وی در ادامه افزود: خروجی و سربازی بازیکنان از دیگر مشکلات اداری هستند که برای رفع آنها باید تمهیداتی لحاظ شود اگر این شرایط ادامه داشته باشد مربی خارجی بسیار خوب هم نمی‌تواند موفق شود.
 
پیروانی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون بیشتر به جذب مربیان خارجی تمایل دارد؟، اظهار کرد: فدراسیون ما متاسفانه نسبت به مربیان داخلی کم لطف است وبیشتر به مربیان خارجی بها می دهند.
 
در بازی‌های گوانجو به من می‌گفتند، پیگیر خروجی و سربازی بازیکنان باشم و ما بیشترین انرژی خود را به این قضیه اختصاص می‌دادیم در صورتی که مربی خارجی به این مسائل اهمیت نمی‌دهد چون معمولاً قراردادهای خیلی خوبی می‌بندند برایشان اهمیت ندارد بازیکن سر تمرین حاضر شود.

وی درباره حضور وینگادا به عنوان سرمربی تیم ملی امید گفت: سابقه مربیگری وینگادا در تیم‌های پایه به 10 سال پیش می‌رسد وما می‌توانستیم گزینه مناسبتری داشته باشیم، ولی در هر صورت تا مشکلات حل نشوند مربی نمی‌تواند کار کند.

مهم ترین مشکل ما عدم همکاری باشگاه‌های لیگ برتری است، مگر غیر از این است که هدف از یک اردو هماهنگی بازیکنان و کادر فنی است و یک اردو تشکیل می‌شود، تا بازیکنان با تفکرات کادر فنی و همچنین کادر فنی با توانایی‌های بازیکنان آشنا شود و هردو طرف باید در این امر مسلط باشند که متاسفانه در حال حاضر در تیم ملی امید ایران این اتفاق نمی‌افتد وتیم نتیجه نمی‌گیرد این مشکل همیشه بوده و مربوط به چندسال اخیر نیست از زمان مربیگری حسن حبیبی که استاد فوتبال است و مربیان دیگری همچون مجید جلالی- مایلی کهن – منصوریان و مربی برزیلی و کروات همگی موفق نبوده‌اند وهیچ کدام از این ها مشکل فنی ندارند.

وی درباره مشاوران فدارسیون درباره حضور وینگادا ادامه داد: قطعاً ردپای کی‌روش در این مسئله مشهود است و وینگادا را او به فدارسیون پیشنهاد داده است.

پیروانی در پایان درباره موفقیت احتمالی وینگادا نیز افزود: ما جوانان شایسته وبسیار خوبی داریم که با کمک آن‌ها پتانسیل صعود فراهم خواهد شد، ولی این موفقیت منوط به حل مشکلات اداری و زیر ساختی است.
 
انتهای پیام/
 
 
برچسب ها: پیروانی ، وینگادا ، کی روش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیراز
۱۱:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
استاد علی کریمی جادوگر دنیای فوتبال
جام جهانی بدون تو لذنی نداره
برگرد به خونه خودت پرسپولیس
امسال تراکتور را قهرمان دوجام حذفی و برتر کن و برگرد به پرسپولیس
بدون تو حتی قهرمانی پرسپولیس هم لذتی نداره
تو تنها بازیکن فوتبال در ایران و آسیا هستی که میشه تو رو را با بازیکنان طراز اول فوتبال دنیا مقایسه کرد
خرابتم در حد جاده ابریشم
تکنیک با نام تو در فوتبال معنا میشود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
اگر وینگادا تجربه ندارد پس حتما امیر حسین پیروانی بمب تجربه است؟!!!!
بروو آآمووو
آخرین اخبار