رییس سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی از استانداردی که در حوزه دارویی کشور بصورت مدون وجود دارد خبرداد و گفت: به هیچ عنوان کیفیت داروهای تولید داخل پایین‌تر از استاندارد جهانی نیست.

محمود نجفی عرب رییس سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت مسئولیت نظارت بر کیفیت دارو را برعهده دارد اظهار کرد: باتوجه به استاندارد بسیار سختگیرانه‌ای که در حوزه دارو وجود دارد نمی‌توان دارویی را یافت که تولید کننده یا وارد کننده به خود اجازه دهد آن را زیر استاندارد مدون به بازار عرضه کند. 

وی درخصوص فراخوان دارویی افزود: گاهی اوقات ممکن است دارویی به دلیل شرایط تولید و محیطی دچار آسیب شود که فراخوان شده و این امر در تمام دنیا رایج است. 

وی ادامه داد: حتی در آمریکا نیز گاهی اوقات FDA داروهای عرضه شده را فراخوان می‌کند زیرا شرایط کیفی به دلایل مختلف دچار مشکل شده است. 

وی تأکید کرد: اگر احیانا دارویی از بازار جمع‌آوری می‌شود به این مفهوم نیست که کیفیت آن در بدو تولید دچار مشکل شده است. 

رییس سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی با بیان اینکه نظارت بر روی کیفیت داروها بصورت دائمی است خاطر نشان ساخت: "طرح پست مارکتینگ وزارت بهداشت" بطور دائم اجرا می‌شود و نمونه برداری از داروها در سطح بازار انجام و آزمایشهای لازم صورت می‌گیرد. 

به گفته نجفی عرب فراهمی زیستی داروها بطور دائم توسط تولید کننده، وارد کننده و وزارت بهداشت کنترل می‌شود. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: دارو ، استاندارد ، سندیکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار