یک كارشناس كشاورزي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
یک كارشناس كشاورزي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
داوود يارمحمدي در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: محصولات كشاورزي عنصر كليدي صادرات غيرنفتي است كه رعايت تمام استانداردها براي آن ضروري است.
این کارشناس کشاورزی گفت: تازگي در صادرات محصولات كشاورزي در اولويت است به همين منظور رعايت فناوريهاي نوين، بستهبندي استفاده از برند استاندارد در محصولات توليدي و انتخاب صحيح كشورهاي هدف سبب توسعه صادرات كشاورزي ميشود.
یارمحمدی به مقاصد صادرات ايراني اشاره كرد و ادامه داد: نوع تنوع گياهي، پوشش اقليم ايران نسبت به همسايگان خود سبب توليد محصولات شده كه همسايگان ايران خواستار اين محصولات هستند به همين منظور بايد با مطالعه حوزه نفوذ صادرات كشاورزي همسايگان را در اولويت قرار داد.
وي اضافه كرد: كشورهاي حاشيه خليجفارس بيشترين ميزان صادرات را به خود اختصاص دادهاند و محصولاتي همچون سيب و خشكبار و خرماي ايراني در اولويت هستند.
يارمحمدي در پايان گفت: تهيه نقشه حوزه نفوذ بايد در دستور كار مسئولان كشاورزي باشد تا با آگاهي از نيازهاي كشورهاي همسايه تحولي در صادرات غيرنفتي ايجاد كرد.
انتهاي پيام/