شهردار تهران گفت: تهران ۹۸ اصلاح تقاطعی نیاز دارد که تا امروز ۲۹ اصلاح را انجام دادیم و ۲۶ اصلاح را هم امسال انجام می‌دهیم.

علیرضا زاکانی شهر تهران در همایش بهینه‌سازی مصرف و بهروری انرژی گفت: در شهرداری تهران یک مسیری با افق ۱۰ ساله را از ۱۴۰۰ سال آغاز کردیم مثلا سال گذشته تهران ۱۰ روز هوای پاک داشته و ۱۱۹ روز هوای ناسالم بوده داشته است.

او می‌گوید: در کلانشهر ۳ مسیر کاهش مصرف، تغییر خط مصرف، حرکت در جهت تولید را دنبال میکنم در مسیر کاهش مصرف ابعاد مختلفی را هدف گذاری کردیم هدف اول این بود که در حمل و نقل عمومی سهم حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم. در سال ۱۴۰۰ که شهر را تحویل هزار و ۸۸۰ اتوبوس را تحویل گرفتیم که نیاز شهر ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس بود.

زاکانی می‌گوید: توانستیم قدرالسهم حمل و نقل عمومی را از ۳۴ درصد به ۷۰ درصد رساندیم برای این موضوع هم اقدام مختلفی را انجام دادیم با طور مثال ۵ هزار ۲۵۵ دستگاه اتوبوس خریداری کردیم.

او همچنین گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس برقی خریداری کردیم که هزار تای آنها از شرکت‌های داخلی خریداری شده است تهران ۹۸ اصلاح تقاطعی نیاز دارد که تا امروز ۲۹ اصلاح را انجام دادیم و ۲۶ اصلاح را هم امسال انجام می‌دهیم که این با این اصلاح‌ها حداقل یک میلیون لیتر مصرف بنزین را کاهش پیدا می‌کند.

در حال تکمیل...

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
این همه درآمد از شهرداری تهران داره! بعد فقط 29 تا؟؟؟؟ بعد منت هم میزاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار