رئیس انجمن ارگانیک گفت: براساس برنامه هفتم سطح زیرکشت ارگانیک با رشد ۴ برابری به حدود ۵۰۰ هزار هکتار می‌رسد.

رضا نورانی  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار تا ۲ سال گذشته سطح زیرکشت ارگانیک ۱۲۰ هزارهکتار بود که اکنون به ۹۰ هزارهکتار کاهش یافته است چراکه بدلیل هزینه های بالای تولید، برخی تولیدکنندگان قادر به ادامه تولید نبودند.

به گفته او، در برنامه هفتم سالانه نیم درصد از اراضی زیرکشت به ارگانیک تبدیل می شود و در صورت حمایت از تولیدکنندگان و عزم ملی در این خصوص، امکان توسعه سطح زیرکشت ارگانیک بالای این رقم وجود دارد.

نورانی ادامه داد: علی رغم تخصیص یارانه به سموم و کود شیمیایی، اما هیچ حمایتی از تولید محصولات ارگانیک نمی شود، درحالیکه با حمایت از کشاورزان، امکان توسعه کشت ارگانیک بالاتر از نیم درصد در سال وجود دارد.

رئیس انجمن ارگانیک با بیان اینکه سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف ارگانیک در دنیا افزایش می یابد، افزود: در کشور ما به سبب عدم حمایت، توسعه اتفاق نیفتاده است. 

به گفته او،  با اعمال حمایت های لازم تا پایان برنامه هفتم، سطح زیرکشت ارگانیک با رشد ۴ برابری به حدود ۵۰۰ هزارهکتار می رسد.

نورانی با بیان اینکه ایران رتبه ۷۹ تولید محصولات ارگانیک در دنیا را داراست، گفت: با ایجاد زیرساخت و حمایت های لازم از کشت محصولات ارگانیک پیش بینی می شود که جزء ۲۰ کشور نخست تولیدکننده ارگانیک در دنیا قراربگیریم.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار