در دیدار ولایتی با معاون وزیر خارجه نیوزیلند تاکید شد

همکاری‌های اقتصادی با مشارکت بانک‌های ایران و نیوزیلند

در دیدار رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با معاون وزیر خارجه نیوزیلند بر یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز در سوریه مبنی بر انتخابات با مشارکت شهروندان سوریه تاکید شد و همچنین مقرر شد در جهت همکاری‌های اقتصادی ابزارهای مالی مناسب با مشارکت بانک‌های دو کشور طراحی شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر ولایتی" در دیدار با "جرارد ون بوهمن" معاون وزیر خارجه نیوزیلند در مرکز تحقیقات استراتژیک به سیاست‌ خارجی جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار داشت: سیاست خارجی ایران مبتنی بر گسترش روابط سیاسی - اقتصادی با کشورهای آسیایی است و کشور نیوزیلند در گذشته یکی از شرکای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: روابط فرهنگی و تبادل استاد و دانشجو همواره میان دو کشور در جریان بوده است،‌ بر همین اساس مراکز تحقیقاتی دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر در یافتن راهکارهایی جهت امنیت اقیانوس هند رهیافت‌های جدیدی را در نظام بین‌المللی داشته باشند.

ون بوهمن در این دیدار گفت: سیاست کشور نیوزیلند مبنی بر تبادلات تجاری و مذاکرات سیاسی با جمهوری اسلامی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک خاطرنشان کرد: به زودی وزیر خارجه نیوزیلند به تهران سفر خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این دیدار طرفین بر یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز در سوریه مبنی بر انتخابات با مشارکت شهروندان سوریه تاکید کردند و همچنین مقرر شد در جهت همکاری‌های اقتصادی ابزارهای مالی مناسب با مشارکت بانک‌های دو کشور طراحی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلاندنو ، ایران ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار