رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به صدور قطعنامه اتحادیه پارلمانی اروپا علیه ایران گفت: برای ملت ایران این گونه قضاوت‌های غیر عادلانه و بی‌پایه ارزشی ندارد و جمهوری اسلامی سیاست‌های خود را مبتنی بر قانون اساسی و ارزش‌های اسلامی و انسانی پیش می‌برد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" عصر امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به صدور قطعنامه اتحادیه پارلمانی اروپا علیه ایران اظهار داشت: به نظر می‌رسد که این اتحادیه کاری ندارد جز اینکه ابزار فشاری در دست آمریکایی‌ها و متحدانش باشد تا بتواند اهداف نامشروع خود را علیه کشورهای مستقل پیش ببرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر کشور مستقلی که از ارزش‌های تحمیلی غربی تبعید نکند متهم است، گفت: عدم رعایت حقوق بشر معیار درستی برای صدور بیانیه و تعدادی از مصوبات نیست.

ولایتی اضافه کرد: آنها با هدف به کارگیری فشار سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران دست به این گونه اقدامات ناعادلانه می‌زنند و ما مدت‌هاست که با این گونه اقدامات غیر معقول که تحت فشار قدرت‌های بزرگ در دنیاست، آشنا هستیم.

وی ادامه داد: برای ملت ایران این گونه قضاوت‌های غیر عادلانه و بی‌پایه ارزشی ندارد و جمهوری اسلامی سیاست‌های خود را مبتنی بر قانون اساسی و ارزش‌های اسلامی و انسانی پیش می‌برد که البته هیچ گاه این سیاست‌ها به خاطر این نوع تبلیغات منفی و هوچی‌گری‌های سیاسی تغییر پیدا نخواهد کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: خواست مردم ایران موضوعاتی است که در چارچوب قانون اساسی و آرمان‌های اسلامی و ملی برگرفته شده است و دولت و مردم ما براساس این معیارها عمل می‌کنند و برای این نوع قضاوت‌های ناعادلانه هیچ گونه ارزشی قائل نیستند کما اینکه هیچ تاثیری را در سرنوشت ما نخواهد گذاشت.

ولایتی بیان داشت: در مورد مصالح و منافع ملی خودمان تصمیم می‌گیریم و به هیچ وجه زیر بار فشارها نخواهیم رفت.

وی به طرح مجلس برای قطع مذاکرات هسته‌ای در واکنش به قطعنامه اتحادیه پارلمان اروپا اشاره کرد و افزود: من به عنوان یک شهروند ایرانی معتقدم که ما به هیچ وجه عزت خود را وجه‌المصالحه قرار نمی‌دهیم و تحت تاثیر تبلیغات منفی بیگانگان از سوی یک پارلمان بی‌خاصیت اروپایی قرار نمی‌گیریم چراکه آنها هر چند وقت یک بار این قبیل اقدامات را علیه ایران تکرار می‌کنند و ملت ما راه درست خود را طی می‌کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به برگزاری انتخابات در کشورمان اشاره و افزود: اقبال مردم نسبت به انتخابات در کشور که در کمال آزادی برگزار می‌شود در حمایت از نظامشان است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مهم‌ترین اولویت جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی در سال جدید را دفاع از مصالح و منافع ملی عنوان و تصریح کرد: تلاش در جهت پیشبرد اهداف مشروع نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی ( انرژی هسته‌ای ) از مهم‌ترین اولویت‌ها است.

ولایتی خاطرنشان کرد: همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهایی که به لحاظ سیاسی با ما قرابت و نزدیکی دارند یکی دیگر از موضوعات مهم در عرصه بین‌المللی است تا بتوانیم براساس احترام و حقوق برابر و منافع مشترک با یکدیگر رابطه داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اهداف ، نامشروع ، عدم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار