یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در فضا و اتمسفر سیاسی جمهوری اسلامی ایران پس از انتخابات خرداد ماه 92 بسیاری از کشورهای خارجی بر این اعتقاد، نظرات خود را استوار کرده‌اند که می‌توانند روابط بهتر و منطقی‌تری با ایران داشته باشند اما غرب با این اقدام اتمسفر تازه سیاسی ایران را به بدی نفس کشید.

"سیدرضا صدرالحسینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به صدور قطعنامه ضدایرانی توسط پارلمان اروپا، گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در فضا و اتمسفر سیاسی جمهوری اسلامی ایران پس از رای گیری خرداد ماه 92 بسیاری از کشورهای خارجی بر این اعتقاد، نظرات خود را استوار کرده‌اند که می‌توانند روابط بهتر و منطقی‌تری با ایران داشته باشند.
 
وی ادامه داد: بر این اساس اتحادیه اروپا درخواست‌هایی را برای حضور در ایران، گسترش روابط و باز کردن دفتری برای پارلمان اروپا در کشورمان داشت؛ همچنین با توجه به نگاه مثبت دولت یازدهم به برنامه سیاست خارجی شرایطی به وجود آمد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای ارزیابی چگونگی باز شدن این دفتر به تهران سفر کرد.  
 
کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: طی شش ماه گذشته فضای ایجاد شده در کشور این احساس را به وجود آورد که کشورهای اروپایی می‌توانند با سهولت بیشتری با جمهوری اسلامی ایران ارتباط دیپلماتیک برقرار کنند اما متاسفانه مجموعه پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای ضد ایرانی که در بند بند آن دخالت در جمهوری اسلامی دیده می‌شود سهولت ارتباط منطقی با ایران را خدشه‌دار کرد.  
 
صدرالحسینی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران و نمایندگان کشورمان در مجلس شورای اسلامی و دولت برآمده از این ملت در مقابل این اقدام واکنش مثبت نشان نخواهند داد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: قطعنامه ، ایران ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار