رابطه مستقیم "سلامت روانی" انسان با عواطف

هرفرد دارای عواطفی است و زندگی بدون عواطف زندگی تیره، مکانیکی و بی رنگ خواهد بود. به همین دلیل سلامت روانی و عملی انسان با عواطفش رابطه مستقیم دارد.

دکتر سید مرتضی علوی اعلاء کارشناس علوم تربیتی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سلامت روانی و عقلی شخص به سلامت عاطفی او  بستگی دارد.زیرانظر شخص به خود، دیگران و جامعه به طور کلی از چگونگی رشد و تکامل عواطف وی متأثر می‌شود به بیان دیگر داوری‌های هر فرد دربارۀ خود و دیگران و مسائل اجتماعی به کیفیت عواطف او بستگی دارد.

وی افزود: اگرشخص از رشد سالم هیجانی و عاطفی بهره‌مند نباشد، هرگز فردی واقع بین، نیک اندیش، درست کردار و در نتیجه مفید و مؤثر در پیشرفت جامعه نخواهد بود.اگر کسی ازهمه بد می‌گوید و از همه انتقاد می‌کند و به خود می‌بالد در نتیجه دائماً نگران و مضطرب است. در واقع او چیزی جز بدی‌ها را نمی‌بیند و ناامید است.

دکتر علوی در پایان اظهار داشت: شخصی که خصایص و صفات مثبت دارد و فرد مؤثر و مفیدی در جامعه می‌باشدهمگی نتیجه چگونگی رشد و تکامل عواطف شخص در دوران کودکی است. در واقع زندگی سعادتمندانه یا رشد سالم و طبیعی با عواطف شخص رابطه مستقیم دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار