آشتی با طبیعت در "روز طبیعت" و نگریستن به گل‌ها و رفتن به مناظر زیبای طبیعت باعث ایجاد نگرش مثبت به زندگی، آرامش و شادی می‌شود.

دکتر امیر مسعود رستمی روان‌شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طبیعت و زیبایی‌های آن همواره الهام‌بخش بشر برای خلق آثار بدیع و تلطیف روان و مأمنی برای فرار از هیاهوی دنیای بیرونی و درونی بوده و هست.

امروزه نتایج پژوهش‌ها بیانگر نقش گل‌ها و طبیعت در سلامت روان افراد است که با نگاه کردن به گل‌ها و لذت بردن از طراوت طبیعت و رنگ و عطر زیبای آن می‌توانندحالات روانی نامتعادل خود را تغییر داده و به حالت طبیعی بازگردند.

وی در ادامه افزود: رنگ‌ گل‌ها نکته پراهمیتی است به طوری که گل‌ها با رنگ‌های ملایم صورتی، سفید، بنفش حس فرد را به سوی احساسات آرام سوق می‌دهد و گل‌های با رنگ‌های گرم تند مانند: قرمز، زرد و نارنجی حس او را به سوی هیجان و سرزندگی پیش می‌برد.

دکتر رستمی در پایان اظهار داشت: آشتی با طبیعت در روز طبیعت و نگریستن به گل‌ها و مناظر زیبای طبیعت باعث ایجاد حس نگرش مثبت به زندگی، آرامش و احساس شادی، رضایت خاطر، خلق بالا، صمیمیت، کاهش استرس، کاهش عصبانیت و تنش، افزایش تمرکز، ارتقای عملکرد و کارآیی افراد و همچنین تمدد اعصاب می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: طبیعت ، آرامش ، شادی ، نگرش مثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار