سوریه به بیانیه اخیر وزارت خارجه فرانسه در خصوص حوادث منطقه مرزی کسب پاسخ داد و تأکید کرد : مسئولان فرانسوی با حمایت مالی، نظامی، رسانه ای و سیاسی از باندهای تروریستی در سوریه در جنایت ریختن خون سوریها دست دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه گفت : وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه اخیرش درباره حوادث شهر کسب سوریه بر ادامه سیاست خصمانه اش در قبال ملت و دولت سوریه تأکید کرده و به گمراه‌سازی و دروغ بافی برای افکار عمومی فرانسه ادامه داده است.

این منبع افزود : وزارت خارجه فرانسه تلاش می کند بر اقدامات باندهای تروریستی سرپوش گذارد که با پشتیبانی آتشبارهای ترکیه به چند منطقه در حومه شمالی لاذقیه از جمله شهر کسب حمله کرده اند و مرتکب اقداماتی به ویژه علیه شهروندان شده‌اند که نقض آشکار حقوق بشر است.

این منبع گفت : شهروندان این مناطق مجبور شده‌اند تحت حمایت ارتش سوریه به مناطق امن همجوار بروند که نشان دهنده دست داشتن مسئولان فرانسوی در ریختن خون سوریهاست.

وزارت امور خارجه سوریه از اقدام دولت فرانسه در محکومیت آنچه را که بمباران کسب نامیده است و همچنین از تلاشهایش برای وارد کردن اتهامات بی‌اساس به دولت سوریه ابراز شگفتی کرده و افزوده است فرانسه به جای محکوم کردن جنایات گروههای تروریستی در کسب و مناطق دیگر ، دولت سوریه را محکوم کرده است.

وزارت خارجه سوریه افزود : گروههای تروریستی این جنایات را با حمایت مستقیم دولت ترکیه مرتکب شده‌اند که به کشتار و کوچ اجباری مردم بیگناه از جمله خانواده هایی که از قتل عام به دست ترکها در اواخر قرن گذشته نجات یافته‌اند منجر شده است.

این منبع در وزارت خارجه سوریه گفت جای تأسف دارد که دولت فرانسه میراث ملت این کشور را در احترام به اصول آزادی ، برادری و برابری گرفته است و به منشور سازمان ملل متحد و قانون بین الملل و اصول اخلاقی در فعالیتهای سیاسی و منافع ملتهای سوریه و فرانسه احترام نمی‌گذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار