رهبر مخالفان مسیحی و رئیس جریان آزاد ملی لبنان تاکید کرد مقاومت در لبنان کاری کرد که هیچ ارتشی در جهان نتوانست انجام دهد و این حقیقتی تاریخی است که هر لبنانی و هر عربی به آن افتخار می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین، این شبکه درباره تحولات لبنان با میشل عون رهبر مخالفان مسیحی و رئیس جریان آزاد ملی لبنان به طور زنده گفتگو کرد. مجری المیادین نخست از میشل عون پرسید آیا شما برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می شوید؟ میشل عون پاسخ داد من هنوز تصمیم قاطعی در این باره نگرفته ام اما اگر شرایط برای اقدامات سازنده و مفید فراهم شود، به طور جدی وارد رقابت و نامزد انتخابات خواهم شد و با این حال وحدت ملی لبنان برای من از ریاست جمهوری مهم تر است.

وی افزود من هم از نظر جسمی و هم از نظر عقلی توانایی نامزدی ریاست جمهوری را دارم و می خواهم برنامه های موفقی از خود به یادگار بگذارم. میشل عون گفت اگر از انتخابات ریاست جمهوری کنار بکشم با طیب خاطر از سلیمان فرنجیه حمایت خواهم کرد. وی گفت یکی از طرحهای من اگر به ریاست جمهوری برسم مبارزه با طایفه گری است. میشل عون سپس به اوضاع سیاسی امنیتی لبنان پرداخت و گفت: در طول مرز لبنان و نیز در داخل کشور، خلأهای امنیتی وجود دارد که باید برای آن چاره ای اندیشید.


وی درباره مقاومت نیز گفت: اگر مردم مقاومت را در آغوش نگیرند، مقاومتی وجود نخواهد داشت در حالی که مقاومت در جنوب لبنان فرزند مردم است. رهبر مخالفان مسیحی و رئیس جریان آزاد ملی لبنان تاکید کرد مقاومت کاری کرد که ارتشهای نظمی انجام نداده اند و این حقیقتی تاریخی است که هر لبنانی و هر عربی به آن افتخار می کند.

وی با این حال گفت: اگر مقاومت با ارتش درگیر می شد دیگر مقاومتی وجود نداشت و این در حالی است که همه به خطرهایی که وجود مقاومت و قانونی بودن آنرا واجب می کند، اقرار می کنند.

میشل عون گفت مقبولیت مردمی را می توان در انتخابات آزمایش کرد و نتایج آن در پارلمان مشاهده می شود. وی از پایگاه مردمی و جایگاه سیاسی خود ابراز اطمینان کرد و گفت من قلبا از هر جهت، راضی و خشنود هستم.

 رهبر مخالفان مسیحی و رئیس جریان آزاد ملی لبنان درمورد روابطش با سعد الحریری گفت: من به تازگی با او دیداری نداشته ام و یک بار با او در رم دیدار کرده ام. وی تصریح کرد در دیدگاهها، با جریان المستقبل اختلافاتی دارد هر چند با سعد الحریری در ارتباط است. میشل عون درباره روابط با کشورهای عربی هم گفت ما می خواهیم با همه این کشورها، دوست باشیم و همکاری داشته باشیم و مورد بدی در روابط با عربستان وجود ندارد. وی گفت ما برای هیچ کس بد نمی خواهیم و اگر با کشور خاصی مخالف هستیم به این علت است که برای منافع خود، موجودیت ما را تهدید می کند. رهبر مخالفان مسیحی و رئیس جریان آزاد ملی لبنان افزود من خود را دوست و همکار همه می دانم تا آنجا که حاکمیت و استقلال لبنان آنرا بپذیرد. میشل عون دوباره درمورد انتخابات ریاست جمهوری گفت من در برابر دکتر "سمیر جعجع" نامزد نخواهم شد، من برضد هیچ کس نامزد نخواهم شد، بلکه دوستی با همه برای من اهمیت دارد. وی افزود هر کس توان نامزدی ریاست جمهوری و پیروزی در آن را دارد، نامزد شود و من نمی خواهم با کسی رقابت کنم. میشل عون افزود من از طرف" نبیه بری" رئیس مجلس لبنان، درمورد نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری، اشاره های مثبتی دریافت کرده ام. رهبر مخالفان مسیحی و رئیس جریان آزاد ملی لبنان با اشاره به اوضاع سوریه گفت: امیدواریم در سوریه حکومتی دموکراتیک روی کار آید که مردم از آن راضی باشند و با این حال جایگزینهایی که برای حکوکت در سوریه مطرح است، پذیرفتنی نیست. وی تاکید کرد طرح مخالفان در سوریه، در دست تکفیریها است. به گفته میشل عون بشار اسد رئیس جمهور سوریه به طور آشکار در میدان نبرد به شرایط خوبی دست یافته است. وی افزود سیاست طبیعی برای دو کشور همسایه مانند لبنان و سوریه، داشتن روابط حسنه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار