تنها، کسانی که با فرد مبتلا به مشکلات شنوایی مواجه شده‌اند یا در کنار آنها زندگی می‌کنند، می‌توانند بفهمند که تاثیرات مشکلات شنوایی بر زندگی آن‌ها چقدر ویران کننده است.

دکتر سعید ملایری، متخصص شنوایی‌شناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از راههای درمان مشکلات شنوایی، صوت درمانی می‌باشد، صوت درمانی نوعی فیزیوتراپی برای عضلات گوش است، همان‌طور که برای تقویت عضلات بدن به تمرینات منظم و پیوسته نیاز است، اجرای دقیق برنامه صوت درمانی نیز به بهبود عملکرد عضلات گوش میانی کمک می‌کند. 

وی افزود: گوش انسان به طور طبیعی می‌تواند در برابر اصوات ناگهانی واکنش نشان دهد و با انعطاف و کشش مناسب با سطح صداهای بلند تطبیق پیدا کند. 
اگر این توانایی دچار مشکل شود، بدین معناست که برخی از عملکردهای گوش آسیب دیده که با روش صوت درمانی یا‌‌ همان فیزیوتراپی عضلات گوش می‌توان آن‌ را درمان کرد. 

این متخصص شنوایی‌شناسی خاطرنشان کرد: در صوت درمانی شدت فرکانس‌های بالا و پایین به شکل ناگهانی تغییر می‌کند واین امر باعث می‌شود تا کشش عضلات گوش میانی بازسازی شود و عملکرد گوش بهبود یابد درست به‌‌ همان شکل که تمرینات دراز نشست می‌تواند باعث تقویت عضلات شکمی شود، صوت درمانی نیز می‌تواند قدرت کششی و انعطاف عضلات گوش میانی را باز سازی می‌کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار