مادری که قصد بارداری دارد باید قبل از اقدام به بارداری از سلامت سیستم خون رسانی و قلب خود مطمئن شود.

محمد حسنی فوق تخصص قلب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مادری که قصد بارداری دارد، باید قبل از اقدام به بارداری از سلامت سیستم خون رسانی و قلب خود مطمئن شود. توجه به بیماری قلبی قبل از بارداری بسیار با اهمیت است. پزشک نباید بیماری قلبی را در زن باردار نادیده بگیرد. 

وی ادامه داد: بیماری‌های قلبی در مادران باردار به چند گروه تقسیم می‌شود، که در گروه اول نه تنها هیچگونه علامتی از بیماری قلبی مشاهده نمی‌شود، بلکه خود مادر هم از بیماری‌اش اطلاع ندارد. 

محمد حسنی افزود: گروه دوم کسانی هستند که بیماری قلبی دارند و از وجود آن هم اطلاع دارند و باید قبل از بارداری با پزشک متخصص خود مشورت کنند که معمولا علائم شایع در مادران به صورت تنگی نفس، درد قفسه سینه، خستگی زیاد و تپش قلب نمایان می‌شود. 

حسنی خاطرنشان کرد: گروه بعدی کسانی هستند که بیماری قلبی ندارند بلکه در حین بارداری و یا بعد از زایمان دچار فشار خون و یا بیماری‌های مربوط به قلب می‌شوند، که با مشورت با متخصص قلب می‌توانند برای بارداری‌های بعدی آماده شوند. 

وی در خصوص کسانی که مطلقا اجازهٔ بارداری ندارند تصریح کرد: فقط در یک صورت مادران اجازهٔ بارداری ندارند، که یک بیماری قلبی خطرناک داشته باشند که هم برای مادر و هم برای جنین خطرناک است و معمولا منجر به مرگ می‌شود. 

حسنی در پایان یادآوری کرد: نداشتن درد قفسه سینه و تنگی نفس به معنی نداشتن بیماری قلبی نیست، حتی کسانی که همیشه ورزش می‌کنند نباید فکر کنند که هیچ مشکلی ندارند. بعضی بیماری‌های قلبی هیچ علامتی ندارند و اولین علامتشان مرگ است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: قلب ، فشارخون ، بارداری ، جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار