قابل توجه مادران باردار: امروزه بارداری در اغلب موارد، به استثناء موارد خاص، تداخل خاصی در برنامه‌ریزی زندگی روزمره فرد ندارد و یک خانم باردار با مختصری تطبیق می‌تواند زندگی نرمال خود را در طی بارداری ادامه دهد.

دکتر نازیلا کرمی، متخصص زنان و زایمان، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: اغلب خانم‌های باردار می‌توانند با ایمنی به مسافرت بروند، اما به هر حال مسافرت در طب بارداری، نیاز به یک سری تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های خاصی دارد تا بتوان ایمنی کامل را برای مادر و جنین فراهم کرد.
 
وی افزود: افراد بارداری که قصد سفر به مناطق خاص را دارند و سفر به آن مناطق نیاز به واکسیناسیون روتین دارد، طبق نظر پزشک خود، ممکن است نیاز به واکسیناسیون داشته باشند. البته در کشور ما، خانم‌هایی که تحت واکسیناسیون روتین کشور یا پزشک متخصص خود هستند، واکسن‌های مورد نیاز برای سفر به نقاط داخل کشور را دریافت کرده‌اند و واکسن‌های تکمیلی برای افرادی است که قصد سفر به خارج از کشور را دارند.
 
دکتر کرمی تصریح کرد: بهتر است مسافرت هوایی بعد از هفته 36 بارداری انجام نشود و اغلب شرکت‌های هواپیمایی نیز تا هفته 36 بارداری اجازه مسافرت هوایی را به خانم باردار نمی‌دهند.
 
وی همچنین گفت: در مورد سفرهای زمینی توصیه می شود در ماه‌های آخر بارداري از سفرهای دور که مستلزم نشستن و سکون طولانی‌مدت است، پرهیز کرده و تا آنجا که ممکن است از سفر به مناطق دور از مراکز درمانی خودداری کنید.
 
دکتر کرمی افزود: به مادران باردار توصیه می‌شود مایعات کافی بنوشند و اگر به هر دلیلی حاملگی پرخطر دارند، مثل: سابقه سقط مکرر، فشار خون بالا، خونریزی، تنگی نفس و غیره، توصیه می‌شود حتی‌المقدور سفر نکنند.

 
انتهای پیام/

برچسب ها: سفر ، بارداری ، زمینی ، هوایی ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.