ورزش وزنه‌برداری ورزشی سخت و طاقت‌فرساست اما این ورزش به ظاهر سخت رکن اصلی رشد و استحکام استخوان مخصوصا در زنان است.

امیر ملکی متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ورزش برای ساختن و نگهداری استخوان‌های ما انسان‌ها ضروری است و بر این اساس به منظور جلوگیری از عارضه پوکی استخوان بهتر است ورزش را اگر انجام نمی‌دهید هرچه زود‌تر آغاز کنید. 

وی افزود: اگرچه برای استحکام استخوان‌ها ورزش‌ها تاثیر یکسانی ندارند در واقع تمامی استخوان‌ها به هر فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود واکنش نشان می‌دهند، به هنگامی که استخوان احساس فشار کند یا از هر یک فعالیت برانگیخته شود، تمایل بیشتری به محکمتر شدن پیدا می‌کند و بدن افراد را مجبور به ساختن استخوان‌های بیشتری می‌کند که به این امر قانون (وُلف) گویند. 

وی اذعان داشت: بهترین ورزش برای ساختن استخوان‌های کل بدن ورزش وزنه‌برداری است در واقع یک برنامه خوب وزنه‌برداری می‌تواند تمام استخوان‌های بدن افرادی که استخوان‌های ضعیف‌تری دارند را محکم سازد. برخلاف ظاهر این ورزش، ورزش وزنه‌برداری به خصوص برای زنان بسیار مهم است، زیرا ورزشی که به استخوان‌ها فشار نیاورد باعث رشد و استحکام استخوان نمی‌شود و همچنین ورزش شنا نیز برای بیماران قلبی، افرادی که می‌خواهند تناسب اندام داشته باشند ورزش مهمی به شمار می‌رود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار