مقامات ونزوئلا روز دوشنبه از کشته شدن یک زن باردار به ضرب گلوله در کاراکاس و یک نظامی در ایالت مریدا واقع در غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، "فرانسیسکو گارسس"، شهردار گوایکایپورو، واقع در نزدیکی کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، و عضو حزب حاکم سوسیالیست گفت یک زن باردار 28 ساله در اعتراضات روز یکشنبه کشته شد. 

دادستانی ایالتی ونزوئلا اعلام کرد : این زن پس از پیاده شدن از اتوبوسی که به علت مانع ایجاد شده توسط معترضان متوقف شده بود، به ضرب گلوله کشته شد.
 
ارتش ونزوئلا نیز اعلام کرد دیروز در پی درگیری ها در ایالت مریدا یک گروهبان به ضرب گلوله کشته شد.

پادریو لوپز، فرماندهی عملیاتی راهبردی نیروی مسلح ونزوئلا گفت این نظامی و آن زن باردار پس از گرفتار شدن در میان موانعی که معترضان ایجاد کرده بودند، کشته شدند. 
موانع ایجاد شده در خیابان ها موجب تشدید خشونت و درگیری بین حامیان تندروی دولت و معترضان ضددولتی شده است که برخی از آنها مسلح هستند. نیروهای امنیتی نیز هنگام تلاش برای برچیدن این موانع ، از ساختمان های نزدیک هدف گلوله واقع می شوند.

با کشته شدن این دو تن، شمار تلفات هفته ها اعتراضات ضددولتی در ونزوئلا به 36 نفر رسید.

حامیان دولت، معترضان و شماری از نیروهای امنیتی از جمله قربانیان ناآرامی های اخیر در ونزوئلا هستند؛ ناآرامی هایی که ماه پیش با تظاهرات علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور سوسیالیست این کشور آغاز شد و به وخیم ترین ناآرامی ها در ونزوئلا در یک دهه اخیر تبدیل شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار