مسعود غیریان در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با بیان اینکه شهرداری تهران در طی 3سال گذشته هیچ اتوبوسی از دولت دریافت ننموده است به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از فعالیتهای امسال شهرداری تهران نوسازی اتوبوسهای فرسوده است.
وی با یادآوری افزایش 30 دستگاه اتوبوس دو کابین در سال 92 افزود: هر چند در سال جاری نیز شاهد ورود خودروهای جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود تصریح کرد: با توجه به میزان جابهجایی مسافران و نیز آلودگی هوای تهران این تعداد کافی نبودهد و مستلزم بازسازی اتوبوسهای فرسوده است.
مدیرکل برنامهریزی و توسعه شهری امور حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بازسازی اتوبوسها تاکنون به صورت تعویض قطعات و جزئی بوده عمر مطلوب اتوبوسها را مطابق مصوبه دولت به میزان 8سال عنوان نمود و افزود: متأسفانه این میزان در کشور ما بالاتر از حد استاندارد بوده و به کارگیری مجدد این اتوبوسها در شرایطی که بودجه اختصاص یافته به شهرداری اجازه خرید تعداد بیشتری اتوبوس را نمیدهد نیازمند بازسازی اساسی موتورها و قوای محرکه است.
رنجبریان با تأکید بر اینکه این تعمیرات اتوبوسها را در حد نو خواهد رساند ادامه داد: این اقدام ضمن اینکه از ناگهانی از رده خارج نمودن اتوبوسها جلوگیری خواهد نمود امکان استفاده برای چند سال دیگر را فراهم خواهد ساخت.
وی خاطرنشان کرد: نصب 2000 فیلتر دوره در جهت کاهش مواد آلاینده و نزدیک نمودن شرایط هوای تهران به وضعیت سالم از دیگر فعالیتهایی است که تا پایان امسال عملی میشود.
انتهایپیام/