رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از نظر کمی 96 درصد داروی نسخه شده در سال 92 داروهای تولید داخل بوده است.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و  دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه داروهای تولید داخل از کیفیت مطلوبی برخوردارند اظهار کرد:پزشک و بیمار حق انتخاب دارو را دارند وگاهی یک دارو توسط 20 شرکت تولیدی ساخته شده و بیمار یا پزشک یک تولید کننده خاص را ترجیح میدهد .
 
وی با بیان اینکه به بیماران اعلام نمیکنیم که تمام داروهای تولید داخل عینا کیفیت یکسان دارند افزود: داروهای داخلی حداقل هایی را برای اخذ مجوز لازم است کسب کرده و وارد بازار دارویی شده اند
 
دیناروند با بیان اینکه کیفیت داروهای ایرانی در کل مورد تایید وزارت بهداشت است گفت: تمام داروهای موجود در بازار دارویی کشور اعم از تولید داخل و وارداتی دارای تاییدیه سازمان غذا و داروست.
 

وی همچنین به میزان داروی مصرفی در سال 92 اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: 96 درصد داروی فروخته شده در سال 92 تولید داخل بود و تنها 4 درصد نوع خارجی را شامل شده است که نشان میدهد سهم داروی تولید داخل کمتر از حد انتظار نبوده است.
 

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که برخی از پزشکان اصرار به تجویز و مصرف داروی خارجی برای بیمار خود دارند تصریح کرد:علت این امر درآمد بیشتری است که داروهای خارجی دارند و معمولا 5 تا 10 برابر نوع ایرانی هستند و البته بخشی از این مساله مربوط به مشکلات فرهنگی میشود و تنها شامل دارو نیست .
 

برچسب ها: دارو ، دیناروند ، کیفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار