مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به دنبال رایزنی‌های صورت گرفته با یک شرکت آلمانی تفاهم‌نامه‌ای امضا و بر اساس آن دستگاه Video Dermoscopy و تمام نرم‌افزارهای مربوط به آن و همچنین نرم‌افزار Trichoscale مربوط به آنالیز مو، بدون هزینه در اختیار گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار داده شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دکتر فرهاد هنجنی با بیان اینکه امتیاز استفاده از این دستگاه و نرم‌افزار در صورت رضایت هر دو طرف تفاهم‌نامه و انجام طرح‌های تحقیقاتی و درمانی در 24 ماه آینده دایمی می‌شود، افزود: هزینه دوربین و نرم‌افزارهای راه‌اندازی شده، نزدیک به 14 هزار یورو و معادل 56 میلیون تومان است.

وی در مورد کارایی این دستگاه در زمینه تشخیص مشکلات پوستی، ادامه داد: مهم‌ترین کاربردهای دستگاه  Video dermoscop ، برای تشخیص خال‌های بدخیم، ملانوم و ضایعات رنگ دانه‌ای بوده، همچنین با استفاده از نرم‌افزار  Trichoscal ، امکان بررسی دقیق‌تر رشد مو و تعیین نسبت موهای  anagen به  telogen و ارزیابی اعمال کاشت مو فراهم می‌شود.

هنجنی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از این تکنولوژی روز دنیا، در حیطه پژوهش و درمان بیماران پوستی در این دانشگاه گام مثبتی برداشته شود./س

 

برچسب ها: جدیدترین ، دستگاه ، پوستی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.