نخست وزیر اوکراین نگران نفوذ نیروهای روسیه به مناطق جنوب شرقی کشورش است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24،آرسنی یاتسینیوک روز یکشنبه با نگرانی از نفوذ نیروهای روسیه به خاک کشورش در مناطق جنوب شرقی، از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواست ناظران خود را به این مناطق اعزام کند.

نخست وزیر اوکراین در همین باره به مقامات جدایی طلب کریمه هشدار داد که برگزاری همه پرسی در این جزیره پیامدهایی برای آنها خواهد داشت. 

وی افزود: دولت اوکراین همه مسئولان جدایی طلب در جریمه کریمه را که اکنون تحت حمایت نیروهای روسی هستند و تلاش می کنند به استقلال اوکراین آسیب وارد کنند تحت پیگرد قضایی قرار خواهد داد.وی گفت:«ما همه این افراد را حتی اگر یک یا دو سال هم طول بکشد پیدا خواهیم کرد و آنها رادر دستگاههای قضایی اوکراین و دستگاههای قضایی بین المللی محاکمه خواهیم کرد.ما کاری خواهیم کرد که زمین زیر پای آنها بلرزد.»


گفتنی است ارتش اوکراین تانک ها و خودروهای زرهی خود را به سوی جنوب شهر دونتسک حرکت داد.

 ارتش اوکراین نیروها، ده‌ها کامیون های ارتشی، تانک ها و خودروهای زرهی خود را در چهل کیلومتری جنوب شهر دونتسک مستقر کرده است.

در همین حال مقامات اوکراینی، روسیه را به افزایش نیروهای خود در شبه جزیره کریمه و نقض آشکار توافق خود متهم می کنند. دولت جدید در اوکراین روز یکشنبه از در خواست برای جذب دویست هزار نیرو در گارد ملی تازه تاسیس این کشور خبر داده اند. "ایهور تنیوخ" وزیر دفاع اوکراین نیز گفته است روسیه همچنان به تقویت نیروهای نظامی خود ادامه می دهد و به جای دوازده هزار پانصد نفری که می بایست به عنوان نیروهای خود در دریای سیاه داشت، اکنون بیست و دو هزار نفر را مستقر کرده است. 

وی گفته است اوکراین و روسیه تا بیست و یکم ماه مارس، ترک مخاصمه کرده اند و نیروهای روس به مراکز نظامی اوکراین تعرضی نخواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار