مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تمایل طیور به رنگ قرمز موجب شده تا در سالن های مرغداری، تجهیزات داخل سالن را به طور معمول به رنگ قرمز می سازند.

جاوید بهروزین در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: قرار دادن چند لامپ آبی در سالن، آرامش کامل طیور را در حین انجام عملیات مختلف در پی دارد.

وی تشریح کرد: در تمام اوقات از رنگ سفید به منزله بهترین رنگ برای روشن نمودن سالن های پرورش استفاده می شود.

بهروزین ادامه داد: طیور در نور آبی و سبز آرامش بیشتری از خود نشان می دهند و به همین دلیل توصیه می شود که لباس پرسنل داخل سالن مرغداری به رنگ آبی باشد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: نحوه قرار گرفتن لامپ ها در سالن مرغداری تاثیر بسزایی بر میزان کارآیی آنها دارد و به طور کلی باید لامپ ها را به گونه ای قرار داد که شدت نور معینی در سطحی که طیور قرار دارند، ایجاد شود.

وی اظهار داشت: نور بیش از حد عصبانی طیور را در پی دارد، بنابراین بهره گیری از نورسنج برای مشخص شدن شدن نور ایجاد شده، لازم است.

بهروزین با اشاره به تمیز نمودن لامپ های در مرغداری تاکید کرد: از لامپ های خیلی کثیف فقط یک سوم لامپ های تمیز، نور منتشر می شود و در شرایط عادی بهتر است هر دو هفته یک بار و در صورت نیاز به دفعات لامپ ها تمیز شود و روزانه لامپ های سوخته تعویض شود./س
 
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: تجهیزات ، سالن ، مرغداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.