چین روز شنبه با ارائه پیشنهادی سه مرحله ای در زمینه راه حل سیاسی بحران اوکراین ، کلید حل و فصل این بحران را برطرف کردن اختلافات از طریق گفتگو دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا از نیویورک،چین روز شنبه با ارائه پیشنهادی سه مرحله ای در زمینه راه حل سیاسی بحران اوکراین ، کلید حل و فصل این بحران را برطرف کردن اختلافات از طریق گفتگو دانست.

در پی شکست شورای امنیت درباره تصویب پیش نویس قطعنامه مربوط به اوکراین لیو جیه ئی نماینده دائمی چین در سازمان ملل متحد در شورای امنیت این سازمان گفت موضع چین درباره مسئله اوکراین عینی و بی طرفانه است.

روسیه یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل با پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط آمریکا و مورد حمایت کشورهای غربی مخالفت کرد.

 ‌چین به پیش نویس این قطعنامه رای نداد.

لیو گفت کشورش به ارائه کمک ها و پیشبرد گفتگو به منظور ایفای نقشی سازنده با هدف طراحی راه حلی سیاسی برای بحران اوکراین ادامه می دهد.

نماینده چین در سازمان ملل اظهار داشت: «در راستای تامین این هدف ما سه توصیه پیشنهاد می کنیم، ‌نخست این که هرچه سریعتر یک ساز و کار هماهنگ کننده بین المللی با شرکت همه طرفهای درگیر ایجاد شود تا بتوان از آن طریق روش های حل و فصل بحران اوکراین را پیدا کرد.

لیو جیه ئی گفت توصیه دوم این است که همه طرف ها در این فاصله از هرگونه اقدامی که ممکن است منجر به افزایش خشونت بشود خودداری کنند.

وی گفت سومین توصیه این است که نهادهای مالی بین المللی به دنبال کشف روش هایی برای کمک به حفظ ثبات مالی و اقتصادی اوکراین باشند.

سفیر چین در سازمان ملل اظهار داشت کشورش از درخواست برای تلاش های سازنده و کمک های جامعه بین المللی با هدف کاستن از افزایش خشونت در اوکراین دست برنداشته است.

لیو گفت رای به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت در این مرحله جز رویارویی دو طرف و پیچیده کردن بیشتر اوضاع نتیجه ای به بار نخواهد داشت و این با منافع مشترک ملت اوکراین و جامعه بین المللی مطابقت ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار