عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه تنها راه خروج از بحران سوریه گفتگوی سیاسی است، گفت: ما آمادگی داریم هرگونه کمکی را به اجرای انتخابات در سوریه بپذیریم و چنانچه سوریه بپذیرد برای نظارت در انتخابات این کشور کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "فتح‌الله حسینی" نماینده مجلس ایران در اولین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه ضمن قدردانی از حضور اعضای کمیسیون‌های حاضر گفت: آیا فراموش کرده‌ایم که رژیم اشغالگر قدس بیش از همه از تداوم بحران در سوریه سود می‌برد؟ سه سال جنگ در سوریه چه دستاوردی جز کشتن انسان‌های بیگناه برای دشمنان داشته است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشتن انسان‌های بیگناه اوج افراط و خشونت است، گفت: تروریست بلایی خشن، فراگیر و فرامرزی است و قطعا خشونت و افراط گری تحت هر عنوانی محکوم است.  
 
نماینده مردم سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین اظهار داشت: تنها راه خروج از بحران سوریه گفتگوی سیاسی و احترام به حق انتخاب سرنوشت مردم سوریه است.  
 
وی اظهار داشت: ما آمادگی داریم در انجام این مهم هرگونه کمکی را به اجرای انتخابات در سوریه انجام دهیم و چنانچه دولت سوریه بپذیرد در نظارت بر انتخابات شرکت کنیم.  
 
حسینی در پایان گفت: امیدواریم گردهمایی روسای محترم کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس دوست سوریه در تهران در جهت همبستگی، عدالت و پیشرفت در پرتو تبادل آرا و تصمیم‌گیری برای خروج سوریه از بحران تاثیرگذار باشد.  
 
گفتنی است: در شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها که در تهران برگزار شد ریاست این جنبش از مصر به ایران واگذار شد و پس از جمهوری اسلامی ایران ریاست جنبش کشورهای غیرمتعهد به ونزوئلا خواهد رسید.  
 
شایان ذکر است: اولین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس و کشورهای دوست سوریه با مشارکت هیئت‌های پارلمانی کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری الجزایر، جمهوری لبنان، جمهوری سوریه، جمهوری روسیه، جمهوری عراق، و سفرای ونزوئلا و کوبا به نمایندگی از پارلمان این دو کشور از صبح امروز چهارشنبه 21 اسفند 92 به ریاست علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی آغاز شده است.
 
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: حسینی ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار