عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق اظهار داشت: جنگ علیه ملت سوریه جنگ علیه نقش مقاومتی این کشور و بر ضد مواضع پایدار آن در قبال مسئله فلسطین و مقاومت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران "اسماء موسوی" عضو کمیسیون سیاست خارجی عراق در اولین اجلاس روسای کمیسیون سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه اظهار داشت: امروز با گذشت بیش از سه سال وارد مرحله تازه از یک اتفاق نظر جهانی مبنی بر ارائه موارد حافظ حقوق بشر و حق زیست برای ملت سوری می‌شویم.
 
این نماینده کشور عراق اظهار داشت: امروزه کشور عراق که آغوش خود را در برابر خواهران و برادران سوری خود گشوده است دروازه‌های خود را به روی روی جنایتکاران و ستمکاران بسته است.  
 
وی تصریح کرد: دولت و ملت عراق از روز اول تشخیص داد که جنگ علیه ملت سوریه، جنگ علیه مقاومت و بر ضد مواضع پایدار این کشور در قبال مسئله فلسطین و مقاومت اسلامی است.  
 
عضو کمیسیون سیاست خارجی عراق تصریح کرد: این جنگی که همزمان در چندین عرصه علیه دولت سوریه به راه انداخته شد خوشبختانه توسط بیداری و مقاومت ملت سوریه و دوستانش در هم شکست.
 
موسوی در پایان خاطر نشان ساخت: هدف اصلی حفظ حقوق مردم و جلوگیری از دخالت غیرقانونی در امور داخلی سوریه است که لازم است مجامع بین‌المللی نیز مسئولیت خود را در این راستا ایفا کنند.  
 
بروجردی در تکمیل سخنان این نماینده مجلس عراق اظهار داشت: حساسیت نماینده عراق نسبت به ضرورت کنترل مرزها در تکمیل پیشنهاد نماینده سوریه نشان دهنده این اهمیت است که با توجه به عبور تروریست‌ها و سلاح‌ها از مرزهای کشورهای همسایه باید مرزها به صورت جدی‌تری کنترل شوند.  
 
وی تصریح کرد: بنابراین سعی ما در این اجلاس این خواهد بود که در بیانیه پایانی و تصمیم مشترکمان بتوانیم در این مسئله مهم متمرکز شویم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، سیاست ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار