رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نباید نظارت بر انتخابات سوریه را رها کنیم بلکه کشورهای دوست سوریه می‌توانند به این انتخابات نظارت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علاالدین بروجردی" که ریاست اولین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست‌خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه را برعهده دارد، پس از اتمام سخنرانی اعضای حاضر در این اجلاس گفت: ما می‌توانیم از جمع حاضر گروهی را به عنوان گروه تماس مشخص کنیم تا با دیگر کشورها برای اجلاس‌های آتی تماس داشته باشند.
 
وی در ادامه افزود: از دعوت چین برای شرکت در این اجلاس غفلت شد و امیدواریم در نشست‌های آتی از چین نیز در این مراسم حضور داشته باشند.  
 
وی هم چنین تصریح کرد: انتخابات سوریه رسما توسط دولت این کشور اعلام نشده و احتمالا در مواقع ضروری اعلام خواهد شد اما پیشنهاد آقای شفیعی مهم بود تا به این موضوع توجه کنیم به جای این که بحث نظارت در انتخابات را رها کنیم از همین جمع نیز برای نظارت در سوریه استفاده شود. 

وی اظهار داشت: کنترل مرزها نیز برای جلوگیری از اعزام تروریسم و ارسال تجهیزات برای مجهز کردن تروریست‌ها به سوریه می‌تواند مهم باشد.  
 
گفتنی است، در شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها که در تهران برگزار شد ریاست این جنبش از مصر به ایران واگذار شد و پس از جمهوری اسلامی ایران ریاست جنبش کشورهای غیرمتعهد به ونزوئلا خواهد رسید.  
 
شایان ذکر است، اولین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس و کشورهای دوست سوریه با مشارکت هیئت‌های پارلمانی کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری الجزایر، جمهوری لبنان، جمهوری سوریه، جمهوری روسیه، جمهوری عراق، و سفرای ونزوئلا و کوبا به نمایندگی از پارلمان این دو کشور از صبح امروز چهارشنبه 21 اسفند 92 به ریاست علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی آغاز شده است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار