گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

صادرات خودرو "طیبه" ایرانی به عراق/ رأی به "هابیل" برای مبارزه با پیروان قابیل/ چهره سال اقتصاد ایران به انتخاب "محمد غرضی"

رأی به هابیل برای مبارزه با پیروان قابیل، آمریکا به سفیر جدید ایران در سازمان ملل ویزا نمی‌دهد، صادرات خودرو "طیبه" ایرانی به عراق، مجوز دولت به "نوبخت" برای خرید اتومبیل شاسی بلند خارجی، "القاعده" مجله منتشر می‌کند، چهره سال اقتصاد ایران به انتخاب محمد غرضی و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز چهارشنبه 21 اسفند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

دو تکفیری که خود را در هتل منفجر کردند

یک پایگاه خبری وابسته به گروه‌های تروریستی در سوریه روز گذشته عکسی از دو عامل انتحاری که خود را در هتل "هدایا" در یکی از بازارهای القامشلی در الحسکه سوریه منفجر کردند، منتشر کرد. اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که "باو محمد الانصاری" و "جریج الجزراوی الیمنی" از اعضای گروه تروریستی "جبهه النصره" که زیر شاخه‌ای از "القاعده" است، هستند.

به گزارش فارس، این انتحاری‌ها که به آنها "انگماسیان" گفته می‌شود، قبل از منفجر کردن خود با سلاح عده‌ای را در منطقه مورد‌نظر می‌کشند و سپس خود را با کمربند انفجاری منفجر می‌کنند. به گفته گروه تروریستی النصره این انفجارهای تروریستی به علت سکنی گزیدن "گروه‌های حمایت مردمی "(YPG) در هتل هدایا و برای انتقام‌جویی به وقوع پیوسته است.



این درحالی است که گروه‌های حمایت مردمی اعلام کردند که هیچ یک از اعضای این گروه در حمله انتحاری که توسط دو انتحاری انجام شد، آسیبی ندیدند و حتی یک انتحاری را هم در بیرون هتل دستگیر کردند. بر اثر این عملیات انتحاری روز گذشته منجر به کشته شدن 7 شهروند کرد سوری و زخمی شدن بیش از 20 نفر شد.

رأی به هابیل برای مبارزه با پیروان قابیل!

تابناک نوشت: در آستانه انتخابات آتی افغانستان، شعارهای انتخاباتی کاندیداها رنگ و بوی اغراقآمیز و عجیبی به خود گرفته است!



رژیم صهیونیستی مجبور به عذرخواهی از اردن شد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس آمریکا، مقامات "تل‌آویو" عصر سه‌شنبه رسما از اردن به خاطر کشته شدن "رائد زعیتر"، قاضی اردنی که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در گذرگاه الکرامه واقع در مرز کرانه باختری و اردن کشته شده بود، عذرخواهی کردند. دفتر "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی از اردن اعلام کرد که اسرائیل به خاطر کشته شدن زعیتر متاسف است و به ملت و دولت اردن تسلیت می‌گوید.

برخی از رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند که عذرخواهی تل‌آویو از اردن پس از مذاکرات فرستاده ویژه نتانیاهو به امان جهت تلاش برای مهار بحران در روابط دو کشور صورت گرفت. پیشتر ناصر جوده‌، وزیر امور خارجه اردن کاردار اسرائیل در امان را فراخوانده و مراتب اعتراض کشورش به کشته شدن قاضی زعیتر را اعلام کرده بود.

همچنین در بیانیه نتانیاهو آمده که اسرائیل با درخواست اردن برای تشکیل تیم اردنی- اسرائیلی مشترک جهت تکمیل روند تحقیقات در خصوص این حادثه موافق است و این تیم فورا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. در مقابل سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که پس از بازجویی از ده‌ها تن از شاهدان عینی و انجام تحقیقات اولیه درباره این حادثه، مشخص شد که فرد کشته شده برای حمله و ربودن سلاح یکی از سربازان تلاش می‌کرده است و سرباز اسرائیلی پس از آنکه احساس کرده زندگی‌اش در خطر است و بر اساس دستورات به سمت این قاضی شلیک کرد.

مراسم همبستگی فلسطینی‌ها با فاجعه‌دیدگان سونامی 3 سال پیش ژاپن در ساحل غزه




عصر ایران
منتشر کرد، یک فعال صلح  در آمریکا در سومین سالگرد آغاز جنگ داخلی در سوریه در مقابل کاخ سفید در واشنگتن شمع روشن کرده است




 دانش‌آموزان مدرسه‌ای در چین برای نجات جان مسافران هواپیمای مفقود شده مالزیایی که دو سوم سرنشینان آن چینی بودند، شمع روشن کرده‌اند




میشل باکمن: یهودیان آمریکا با حمایت از اوباما به اسرائیل خیانت کردند

به گزارش پارسینه از رایت وینگ واچ، چند روز پیش نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا "میشل باکمن" در گفتگویی با تونی برکینز (رئیس شورای پژوهش خانواده) اظهار داشته است که اوباما "اسرائیل را در معرض تهدید قرار داده است" و بدین دلیل پیشگویی‌های انجیلی را تحقق بخشیده و موجب به وقوع پیوستن حوادث آخرالزمان خواهد شد. این نماینده ایالت مینسوتا گفته است که اوباما همراه با القاعده به اسرائیل فشار می‌آورد که "سرزمین‌های خود را تسلیم کند" که این مسئله به "جنگ نهایی" و "ویرانی اسرائیل" منجر خواهد شد.

باکمن در سخنان خود گفته است: من هم مثل معتقدان به عیسی مسیح که به انجیل باور دارند، معتقدم که خداوند و دست نیرومند او پشتیبان و یاور اسرائیل است. اما سوال این است که آیا آمریکا در پشتیبانی از اسرائیل همکاری خواهد کرد یا با ملت‌هایی همدست خواهد شد که علیه اسرائیل هستند؟ قطعا ما اکنون در سوی اشتباهی قرار داریم، همچنین از جامعه یهودیان آمریکا به خاطر حمایت از اوباما شدیدا انتقاد کرد.



این نماینده زن کنگره آمریکا مدعی شده است که "یهودیان آمریکا به طور گسترده از اوباما حمایت کردند" و افزوده است که آنها بیش از اسرائیل از اوباما پشتیبانی می‌کنند و ادمه داد که جامعه یهودی رای، حمایت و پشتیبانی مالی خود را وقف اوباما کردند و همینطور در هفته گذشته، چهل و هشت پشتیبان مالی یهودی که مقادیر زیادی به اوباما کمک کرده بودند، نامه‌ای به سناتورهای دموکرات نوشتند و از آنها خواستند که تحریم‌ها علیه ایران را تصویب نکنند.

این قطعا مغایر با منافع اسرائیل است. آنچه دردناک است مشاهده این مسئله است که سازمان‌های یهودی ظاهرا حمایت از حزب سیاسی‌شان و آمال سیاسی رئیس جمهور آمریکا را بر منافع اسرائیل ترجیح می‌دهند. آنها به اسرائیل خیانت کردند، همچنین باکمن مدعی شد که انجیل اقدامات اوباما را پیش‌بینی کرده است و ملت‌های جهان علیه اسرائیل متحد می‌شوند و انجیل خیلی صریح می‌گوید که همه ملت‌ها متحد خواهند شد و این در مورد ایالات متحده سابقه نداشت تا اینکه در ریاست جمهوری اوباما اتفاق افتاد.

آمریکا به سفیر جدید ایران در سازمان ملل ویزا نمی‌دهد!

واشنگن پست نوشت: "حمید ابوطالبی" دیپلمات کهنه‌کار و سفیر سابق ایران در استرالیا و نماینده فعلی کشورش در سازمان ملل هنوز موفق به دریافت ویزای آمریکا نشده است. او چندین ماه است که منتظر ویزای آمریکا است اما هیچکس در تهران دلیل این تاخیر در صدور ویزا را نمی‌داند.

به گزارش انتخاب، در ادامه نوشت که ایرانیان نمی‌دانند چگونه در فضای جدید دیپلماتیکی که بوجود آمده به طرف‌های مقابل خود در مذاکرات پاسخ دهند، چرا که نماینده ایران در سازمان ملل نمی‌تواند هنوز وارد نیویورک شود، فردی که در آب شدن یخ‌های دیپلماتیک نقش زیادی دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سئولی در این رابطه گفت: قوانین، ما را از فاش ساختن جزئیات و اطلاعات صدور ویزا برای افراد منع کرده است. تمام درخواست‌ها برای ویزا مطابق با قوانین مهاجرتی آمریکا به صورت جداگانه بررسی می‌شود. ما نمی‌خواهیم کسی قانون مهاجرتی آمریکا را نقض کند.

رجا/ میدان امام حسین در سال 1348



تذکر به یک وزیر درباره رعایت زبان فارسی

خراسان نوشت: گفته می‌شود پس از نامه یکی از وزرای اقتصادی به یکی از مسئولان ارشد اجرایی برای اجرایی شدن آیین نامه‌ای معطل مانده از دولت سابق، این مسئول مهم دولتی در هامش نامه مذکور نوشته است که با توجه به قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه مصوب 1375، لازم است معادل فارسی واژگان "آنالیز"، "اپیدمیولوژیک"،"کد"، "کمیته" و "ترانزیت"، در متن پیشنهادی با کلمات وزین و مناسب فارسی جایگزین شود و سپس در دستور کار دولت قرار بگیرد.

سیاسی‌ترین دیدار جام جهانی 2014 کدام است؟

تنش سیاسی بین روسیه ‌و آمریکا درباره منطقه کریمه به جام جهانی نیز سرایت کرده است، دیدار احتمالی آمریکا و روسیه در جام جهانی برزیل بدون شک سیاسی‌ترین دیدار جام بیستم خواهد بود. امسال چهارمین دوره‌ای است که دو تیم آمریکا و روسیه همزمان در جام جهانی حضور دارند. در سه دوره گذشته یعنی در جام‌های جهانی 90، 94 و 2002 هر دو تیم یا حذف شده‌اند یا یکی از آن‌ها از گروه خود صعود کرده است.

به گزارش مشرق، اما اگر این روابط خصمانه دو طرف تا جام جهانی ادامه پیدا کند و موضع‌گیری‌ها از این هم تندتر شود بازی احتمالی دو تیم در مرحله یک شانزدهم نهایی و با حضور احتمالی روسای جمهور دو کشور (پوتین و اوباما) می‌تواند سیاسی‌ترین دیدار این جام را رقم بزند. آمریکا که با هدایت "یورگن کلینزمن" آلمانی در برزیل حاضر خواهد شد در گروه G رقابت‌ها با تیم‌های آلمان، پرتغال و غنا همگروه است و اگر شانس صعودش به عنوان تیم دوم بیشتر از پرتغال و غنا نباشد کمتر هم نیست و یکی از کاندیداهای اصلی صعود از این گروه به عنوان تیم دوم به شمار می‌رود.



صادرات خودرو "طیبه" ایرانی در عراق


چندی پیش از رونمایی سه محصول جدید سایپا که به‌تازگی انجام شد، خط تولید یکی از محصولات این خودروساز ایرانی در عراق افتتاح شد. به همین مناسبت "آل کاظم" مدیر شرکت "ابن‌البلد" که نماینده برتر خارجی سایپا نیز هست، در مراسم رونمایی محصولات جدید نیز حضور داشت.
 
به گزارش تابناک، اما نکته جالب این خبر، نامی است که برای خودروی "تیبا" در عراق در نظر گرفته شده است. تیبا در عراق با نام "طیبه" عرضه می‌شود. گفتنی است مردم عراق خودرو سایپا X100 را نیز "سایبا" و "صبیه" نامیده‌ و "دختر عشیره" لقب داده‌اند.

مجوز دولت به "نوبخت" برای خرید اتومبیل شاسی بلند خارجی

طی روزهای اخیر پیشنهادی توسط دولت تصویب و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است که به نظر می‌رسد با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مذکور همخوانی نداشته باشد. براساس مصوبه شماره ۱۸۵۷۷۷/ت۸۰۲۹۳هـ هیئت دولت که در تاریخ 7 اسفندماه تصویب و در 17 اسفندماه به تعدادی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و نسخه‌ای از آن در اختیار صبحانه قرار گرفته است، مقرر شده بنا به پیشنهاد معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، خرید دو دستگاه خودروی سواری شاسی بلند خارجی توسط این معاونت از محل اعتبارات مصوب مربوط مجاز باشد.




استفاده از آرم مذکور به علت عدم رعایت موازین حرفه‌ای توسط برخی رسانه‌های معتبر کشور است

رونوشت این مصوبه به مراکزی چون دفتر رئيس جمهور، وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت دادگستري، دفتر معاون اول رئيس جمهور، دفتر هيأت دولت، ديوان محاسبات، سازمان بازرسي كل كشور، معاونت حقوقي رئيس جمهور و معاونت اجرايي رئيس جمهور ارسال شده است.

به گزارش صبحانه، این مصوبه در حالی به تصویب کابینه رسیده که ابهاماتی چون ضرورت انجام چنین خریدی توسط دولت، ابهام در استفاده از عنوان اعتبارات مصوب و عدم توجه کافی به توان داخلی در صورت نیاز به چنین اتومبیلی به چشم می‌خورد. البته ممکن است دولت نیز دلایلی در این خصوص داشته باشد که انتشار مصوبه مذکور، راه را برای پاسخگویی قوه مجریه به این مسئله باز می‌کند.

دیدار اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی



بازداشت در اسرائیل به دلیل فروش چتر نجات به ایران

شبکه 10 تلویزیون اسرائیل گزارش داد: یک شهروند اسرائیلی به دلیل نقض تحریم‌های ایران و فروش چتر نجات به این کشور، بازداشت شده است. برپایه این گزارش، نیروهای امنیتی گمرک یک شهروند اسرائیلی را در فرودگاه "بن گوریون" بازداشت کردند زیرا وی مظنون به فروش چتر نجات به شرکت‌های ایرانی است. این بازرگان 65 ساله اسرائیلی، "اناتولی کوهن" نام دارد. او قبل از این درخواست کرده بود محموله بزرگی از چتر نجات به یک کشور خارجی منتقل شود.

به گزارش عصرایران، او در بازجویی‌ها و تحقیقات ماموران، اعتراف کرد تلاش می‌کرد با جابجایی محموله از طریق واسطه‌هایی در چند کشور از جمله اردن و دبی، آنها را به ایران برساند. همچنین پول این محموله نیز از طریق بانک‌هایی در بلغارستان جابجا می‌شد. این بازرگان اسرائیلی همچنین اعتراف کرد برای موفقیت در عملی کردن این معامله، با افراد ایرانی در تماس بوده است.

افسران امنیتی در گمرک بن گوریون تل آویو نیز گفتند: کوهن به دادگاه تل آویو تحویل داده شد تا مراحل بازجویی و تحقیقات، تکمیل شود.. او هم اکنون در مرکز امنیتی وابسته به وزارت دفاع در بازداشت قرار دارد. کابینه اسرائیل قبل از این تهدید کرده بود، هر اسرائیلی که با شرکت یا فرد ایرانی معامله بازرگانی داشته باشد مورد مجازات قرار می‌گیرد.

روضه الشهیدین(گلزار شهدا حزب الله) لبنان






"القاعده" مجله منتشر می‌کند!

به گزارش رجا به نقل از العالم، نوشت: گروه تروریستی "القاعده" اعلام کرده است که به زودی مجله‌ای الکترونیکی را به زبان انگلیسی به نام "ریسرجنس " Resurgence  منتشر خواهد کرد. "السحاب" که یک مؤسسه تولیدات رسانه‌ای وابسته به القاعده است، فیلم کوتاهی را برای تبلیغ این مجله در اینترنت منتشر کرده است. این مؤسسه طی سال‌ها، اعلامیه‌ها و بیانیه‌های ایمن الظواهری سرکرده القاعده را پخش کرده است.

شبکه آمریکایی "ان.بی .سی" خاطرنشان کرد، در این فیلم با توجیه خشونت‌ها، عکس‌های سربازان آمریکایی و آن عده از عناصر مسلح به چشم می‌خورد که در حمله به پایگاهی آمریکایی در افغانستان و انفجارهای "ماراتون بوستون" شرکت داشتند. تحلیلگران معتقدند که این مجله مشابه مجله الکترونیکی انگلیسی زبان " اینسپایر " Inspire است که توسط "القاعده در شبه جزیره عرب" منتشر می‌شود. بر اساس این گزارش، القاعده با انتشار این مجله جدید درتلاش است تا تاثیرگذاری خود بر عناصر تندرو در مناطق مختلف جهان به ویژه آمریکا و انگلیس را که کم رنگ شده است، بازیابد.
 
وداع با فرمانده

بولتن/ کردستان عراق، سلیمانیه، ماووت - اسفند ۱۳۶۶ وداع آخر با فرمانده شهید - عملیات بیت المقدس ۳ . یادشان گرامی.



تخلف کمک خلبان هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی فاش شد

 "فاریق عبدالحمید" کمک خلبان 27 ساله هواپیمای بویینگ 777 مالزی که روز شنبه با 239 مسافر ناپدید شد، در سال 2011 برخلاف مقررات پرواز دو مسافر را هنگام پرواز به کابین پرواز دعوت کرده است و عکس‌های حضور این دو فرد سیاه پوست که با پرواز مالیزیا ایرلاین از جزیره پوکت تایلند به کوالالامپور در حال حرکت بوده در رسانه‌های استرالیا به صورت گسترده‌ای انتشار یافت.

به گزارش ایرنا، ورود مسافران به کابین خلبان در هنگام پرواز ممنوع است. مقامات شرکت هوایی "مالیزیا ایرلاین" از وقوع این اتفاق شوکه شده و اعلام کرده‌اند به طور جدی این مساله را مورد بررسی قرار می‌دهند. مقامات این شرکت هواپیمایی همچنین اعلام کرده‌اند که در حال حاضر به دلیل بحران ناپدیدشدن هواپیمای این کشور قصد ندارند بر موضوع نقض قوانین توسط این کمک خلبان تمرکز کنند.



این شرکت همچنین از رسانه‌ها و مردم خواسته است، حریم خصوصی زندگی شخصی و خانوادگی کارمندان و مسافران را رعایت کننداین کمک خلبان از سال 2007 در شرکت هوایپمایی مالیزی ایرلاین مشغول به کار بوده است. تلاش‌ها برای یافتن هواپیمای مالزیایی وارد پنجمین روز خود شده است.

پینوکی‌مون




بشار اسد قانون ورود و خروج سوریه را صادر کرد


"بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه قانون منع ورود هر فردی به داخل سوریه و یا ترک این کشور بدون ویزا را صادر کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری سوریا الان، بر اساس این قانون شمار 2 رئیس جمهور سوریه، در سال 2014 ورود هر فردی به داخل جمهوری عربی سوریه و یا خروج از این کشور بدون داشتن ویزا ممنوع است مگر کسانی که گذرنامه معتبر و یا سندی در اختیار داشته باشند که در آن مهر و مجوز ورود از سوی یکی از هیئت‌های دیپلماتیک سوریه یا کنسولگری این کشور در خارج باشد.

قانون پایستگی مدیران احمدی‌نژادی

قانون در مطلب طنزی نوشت: ساعت یازده صبح؛ اعلام می‌شود که "اسماعیل نجار" استاندار سابق کرمان که سابقا اعتقاد داشت خراب نشدن دیوار یکی از منازل در زلزله به خاطر نصب عکس آقای احمدی‌نژاد روی آن بوده به سمت معاونت وزیر کشور دولت تدبیر و امید منصوب شده.

1) احتمال می‌دهیم ایشان روی میزش هم یک عکس احمدی‌نژاد گذاشته، چون شواهد حاکی از آن است که زلزله انتخابات 92 ایشان را تکان که نداد هیچ، باعث رشد و شکوفایی‌اش هم شد!

2) از اتاق فرمان اشاره می‌کنند ایشان عکس احمدی‌نژاد را روی میزش نزده، روی خودش نصب کرده.

3) نصب و install احمدی‌نژاد روی شما با کمترین قیمت پذیرفته می‌شود. (64 بیتی و 32 بیتی) ضد زلزله، ضد خش، ضدآب، ضد هاشمی.

4) قانون پایستگی مدیر احمدی‌نژادی: مدیر احمدی‌نژادی نه به وجود می‌آید نه از بین می‌رود، بلکه از میزی به میز دیگر منتقل می‌شود.

5) بسیاری از هموطنان تماس گرفتند و گفتند ما برای جلوگیری از خسارات زلزله از آن موقع که آقای نجار آن حرف را زد عکس احمدی‌نژاد را روی دیوار، روی سقف، رو درخت رو پر پرنده و رو ابرا نصب کردیم. حالا که آقای نجار وارد دولت تدبیر و امید شده باز هم عکس احمدی‌نژاد جواب می‌دهد یا خیر؟ پاسخ این است که در نسخه آپدیت شده آقای نجار عکس آقای روحانی به عنوان مانع تخریب عنوان شده ولی احتیاط آن است که عکس آقای احمدی‌نژاد هم همچنان روی دیوار باقی بماند. چون مثل این که گفته‌اند تیم 150 نفره احمدی‌نژاد دارد برای انتخابات مجلس آماده می‌شود و فعلا چیزی قابل پیش‌بینی نیست!

ساعت 12 ظهر؛ نماینده سبزوار و عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ضمن رد خبر رفع فیلتر فیس‌بوک گفت: برخی رسانه‌ها روزهای گذشته در این مورد فضاسازی رسانه‌ای راه انداختند که بعد متوجه اشتباه خود شدند.

در همین زمینه یک تئوریسین مهربان با چهره‌ای رحمانی توضیحات زیر را ارائه داد: اصولا یکی از برتری‌های ما نسبت به غرب این است که ما رسانه را متوجه اشتباهاتش می‌کنیم ولی غرب می‌گذارد رسانه سالیان سال در اشتباه و گمراهی به کارش ادامه دهد. برای همین است که رسانه‌های غربی همگی به یک نیهیلیسم اگزیستانس رسیده‌اند. ما می‌گوییم آقای رسانه! ببین اینجا اشتباه کردی.

رسانه هم می‌گوید قبول دارم. اجازه بده تا اصلاحش کنم. ما هم مشفقانه دست روی شانه‌اش می‌گذاریم و در حالی که اشک در چشمانمان حلقه زده می‌گوییم آفرین بر تو، پس زودتر اصلاحش کن که ما فردا توقیفت کنیم. در نهایت رسانه به شکل:| در می‌آید که یعنی من دیگر حرفی برای گفتن ندارم و راضی‌ام به رضای تو، لطف آنچه تو اندیشی، حکم آنچه تو فرمایی!

ساعت چهار و بیست و شش دقیقه بعد از ظهر؛ عکس سه نفره شریعتمداری، فرجی‌دانا و ظریف را می‌بینیم.
شریعتمداری به ظریف: مگه من غربم که بهم لبخند می‌زنی؟
ظریف: اختیار دارید حاج آقا. شما نه غربی نه شرق. شما تو فضایی!
شریعتمداری می‌خندد.
ظریف به فرجی دانا: ببین بالاخره خندید.
فرجی‌دانا: هیسس... با من حرف نزن. مثلا من اینجا نیستم.
عصر امروز/ عکس‌ قدیمی از حرم حضرت عبدالعظیم

ویژه‌خواران!

اعتدال نوشت: 500 هزار مرده تاکنون، 900 میلیارد تومان یارانه گرفته‌اند!



درخت یادبود شهدا در سوریه

به گزارش فارس،‌ 3 سال بحران سوریه و دفاع از کشور در برابر گروه‌های تکفیری که برای نابودی کشور و مردم سوریه از سراسر جهان به این کشور روی آورده‌اند، موجب شکل‌گیری و تقویت فرهنگ شهادت در این کشور شده است، در همین راستا اهالی روستای "مرمریتا" در منطقه "وادی النصاری" واقع در استان حمص در مرکز سوریه در میدان مرکزی این روستا درختی به نام "درخت شهدا" نصب کرده و برای پاسداشت و گرامی‌ داشت یاد و خاطره شهدای خود که جان خود را در راه دفاع از وطن تقدیم کردند، تصاویر آنها را روی این درخت نصب می‌کنند.
 


کامیاران/سوزاندن100 قفس توسط شکارچیان



زن‌هایی که مجبور شدند مرد باشند!

آنها زندگی‌شان را فدای خانواده‌شان کردند. هیچ مشکل جسمی و روحی با زن بودنشان نداشتند، اما تمام زندگی‌شان به خاطر نجات خانواده‌شان مانند مردها زندگی کرده‌اند. عکس‌های یک خبرنگار از روستایی در آلبانی و زن‌هایی که با زندگی مثل مردها پیر شده‌اند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش مهر، در روستایی در آلبانی یک راهکار فداکارانه وجود دارد که برای مردم کشورهای دیگر عجیب وغریب است. شاید تا وقتی در شرایط زن‌هایی که مردانه زندگی کرده‌اند نباشند، متوجه علت و نحوه زندگی آنها نباشد. زن‌هایی که در زمان سختی و جنگ مجبور شدند زن بودن خود را فراموش کنند و ظاهر مردانه پیدا کند تا بتوانند از خواهرها و برادرهای کوچکتر خود مراقبت کنند. در مناطق کوهستانی شمال آلبانی اگر در خانواده‌ای سرپرست مردی وجود نداشته باشد، یکی از زنان نقش رهبری را به عهده می‌گیرد و مرد می‌شود.

آنها در زمان جوانی خود نمی‌توانستند در وضعیت اجتماع با زن بودن‌شان خانواده‌شان را سرپرستی کنند و با انتخاب ظاهر مردانه مشغول به کارهای سنگین می‌شدند. "قامیل استما" که حالا ۹۲ ساله شده از ۲۰ سالگی با ظاهر مردانه زندگی کرده است. او گفته است که زندگی به عنوان مرد تنها راهی بوده که او می‌توانسته به وسیله آن از ۹ خواهر کوچکتر خود مراقبت کند. به تازگی عکاسی اسپانیایی مجموعه‌ای از عکس‌های خود را از این افراد که به "بورنه‌شاس" مشهور هستند منتشر کرده است.
 






کاهش چشمگیر خطر ابتلا به سرطان در مادران صاحب 10 فرزند!

تحقیقات صورت گرفته توسط محققان فنلاندی نشان می‌دهد، مادرانی که صاحب 10 فرزند یا بیشتر هستند، با کاهش چشمگیر خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان بویژه سرطان پستان روبرو هستند. در این مطالعه محققان دانشگاه هلسینکی 5000 زن فنلانی را که پیش از سال 2010 بیش از10 بار زایمان کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، در طول یک دوره 30 ساله، تنها 656 مورد ابتلا به سرطان در بین این زنان گزارش شد که 200 مورد کمتر از میزان پیش‌بینی شده بر اساس نرخ سرطان در بین جمعیت عمومی فنلاند است. همچنین تعداد موارد جدید ابتلا به سرطان پستان و دیگر سرطان‌های زنان شامل تخمدان و آندومتر رحم حدود 50 درصد کمتر از زنان با تعداد زایمان کمتر از 10 فرزند است.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، زنانی که صاحب 10 فرزند یا بیشتر هستند، در هنگام نخستین زایمان پنج سال جوانتر از میانگین سنی مادران فنلاندی بودند. محققان معتقدند که باردار شدن در سنین جوانی به محافظت از بدن در برابر سرطان پستان کمک می‌کند. در این مطالعه همچنین ارتباط بین داشتن 10 فرزند و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست و افزایش خطر سرطان تیروئید گزارش شد.

چهره سال اقتصاد ایران به انتخاب محمد غرضی

"محمدغرضی" که با شعار دولت ضدتورم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ شرکت کرد و با کسب حدود پانصد هزار رأی نفر ششم شد، چهره اقتصاد ایران در سال 92 را برگزید. غرضی در گفتگویی کوتاه با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که به نظر شما چهره سال اقتصاد ایران چه کسی است گفت: به نظر من کسی می‌تواند چهره سال باشد که بتواند تورم را کنترل کند و پایین بیاورد.

او ادامه داد: از این منظر اگر نگاه کنیم آقای "روحانی" پس از اینکه به عنوان رییس دولت یازدهم برگزیده شد توانست چنین اقدامی را انجام دهد، قطعا چهره سال کسی است که توانسته باشد تورم را کاهش دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار